شهروند ـ جشن نوروز ۱۳۹۴ به سنت چند ساله ی اخیر، به میزبانی دکتر رضا مریدی، نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو، و وزیر وزارتخانه های “پژوهش و نوآوری” و “آموزش عالی”، عصر ۲۵ مارچ ۲۰۱۵ در یکی از ساختمان های دولت انتاریو برگزار شد.

در این جشن که ۳۵۰ میهمان در آن حضور داشتند، از جوامع ایرانی، اسماعیلی، زرتشتی، افغان، کرد و آذری در میان جمع دیده می شدند.

مقامات رسمی استانی و شهری نیز جزو میهمانان این جشن بودند، از جمله میهمان برجسته ی مراسم، خانم کتلین وین، نخست وزیر انتاریو بود که در سخنانی نوروز را شادباش گفت.

مثل همیشه سفره ی زیبا و باشکوه هفت سین، در مرکز توجه قرار داشت و زمینه ای بود برای عکس یادگاری گرفتن مهمانانNowruz94--Moridi-S.

کنسول افغانستان در تورنتو، خانم نظیفه لنگریان(اولین و تنها زن دیپلمات افغان در جهان) جزو میهمانان برجسته مراسم بودند.

دیگر مقامات عالیرتبه در جشن عبارت بودند از: چند تن از وزرای دولت لیبرال خانم وین از جمله: آقای دیوید زیمر، خانم Helena Jaczek، آقای مایکل کوتو، آقای یاریس نقوی، آقای Steven De Duca ، سه تن از نمایندگان مجلس انتاریو آقایان آرتور پاتس و کریس بالارد و خانم دیان ورنایل، عضو شورای شهر ریچموندهیل آقای گِرِگ براس، نماینده پیشین مجلس فدرال آقای سرکیس آسادوریان و رئیس بیمارستان مکنزی ریچموندهیل و رئیس بنیاد بیمارستان مکنزی.

و اما مگر می شود جشن نوروزی داشت و از موسیقی و رقص در آن خبری نباشد. در این جشن، گروه کر ایرانی به رهبری حسن انعامی قطعاتی اجرا کردند. انعامی خود ترانه هایی به فارسی و ترکی خواند.

گروه میراث با خوانندگی آقای جوادی چند ترانه ی فارسی اجرا کردند.

گروه رقص کردی ماین زرد به سرپرستی آقای نصرتی، با لباس های رنگارنگ و زیبا، شور و نشاطی به جشن دادند.

خانم مریم احدی، طراح لباس، شوی لباسی ملهم از لباس های فولکلور ایران با نگاهی مدرن را ارائه داد.

سازماندهندگان این جشن عبارت بودند از:

افخم مردوخی، سالی مساوات، کیمیا قربان، غزل مومن، سارا علیمردانی، نجوا امین، غزل امین، شرمین حسنیانی، اندرو بوذری، علی غیاثی، آریا کتابیان.