رادیو فردا: مصطفی عزیزی، داستان‌نویس و تهیه‌کننده سابق صدا و سیما ایران که از ۱۲ بهمن گذشته در زندان اوین به‌ سر می‌برد، به دنبال وخامت اوضاع جسمانی برای ساعاتی به بهداری زندان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای عزیزی به رادیو فردا گفت که این نویسنده شامگاه دوشنبه، ۲۴ فروردین به دلیل افت فشار خون از حال رفت که به بهداری زندان اوین منتقل شد، اما در نهایت پس از چند ساعت بار دیگر به زندان بازگردانده شد.

مصطفی عزیزی ۵۳ ساله از بیماری‌های دیابت، قلب و رماتیسم رنج می‌برد. فرزند او آرش عزیزی نیز با توصیف شرایط جسمانی او در صفحه فیسبوک خود نوشته که این بیماری‌ها تحمل زندان را برای آقای عزیزی دشوار کرده است.

وی پس از یک ماه اول بازداشت خود که در بند دو الف زندان اوین نگهداری می‌شد اکنون در بند ۸ این زندان به‌ سر می‌برد

مصطفی عزیزی

مصطفی عزیزی

.

اتهامات آقای عزیزی، «توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

این داستان‌نویس از سال ۲۰۱۰ در کانادا اقامت داشت، اما زمستان گذشته به منظور دیدار با خانواده خود به ایران بازگشت که چندی بعد بازداشت شد.

به گفته یک منبع مطلع، مصطفی عزیزی در این مدت یک بار درخواست آزادی با وثیقه کرده که این درخواست رد شده است.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا تاکید کرده بود که دولت این کشور از گزارش‌ها درباره بازداشت آقای عزیزی با خبر است، اما از وضعیت پرونده او نمی‌تواند اطلاعات بیشتری بدهد.

مصطفی عزیزی نویسنده مجموعه داستانی است به نام «من ریموند کارور هستم» که سال ۱۳۸۹ منتشر شد. او در عین حال تهیه‌کنندگی برنامه‌های متعددی را در صدا و سیما ایران بر عهده داشته که از جمله آنها می‌توان سریال «مسافر»، مسابقه دانش و هوش و مسابقه تلاش را نام برد.

بر اساس گزارش سایت هرانا، دادگاه رسیدگی به اتهامات وی ۱۱ خردادماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.