کمپین بین المللی حقوق بشر: یک روز پس از انتشار خبری در سایتی به نام «اباشهداء» در داخل ایران که در آن از ایرانیان خواست تا محل کنسرت شاهین نجفی را منفجر کنند و مبلغی هم برای این کار به عنوان جایزه تعیین کرد، این خواننده و اهنگساز به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «این مطلب تهدید آشکار مردم است. وقتی که دیدند تهدیدات شان بر روی کار ما تاثیر ندارد، تلاش دارند تا با ایجاد فضای رعب و وحشت و هدف قرار دادن مردم عادی به زعم خودشان به کار ما صدمه بزنند. اما مساله مهم این است که اگر آنها احساس کنند تهدیدات شان تاثیرگذار بوده است، فردا فشارهای خود را بر جامعه ایرانی خارج از کشور افزایش می دهند.»

یک سایت تندروی داخلی به نام «اباشهداء» روز جمعه ۱۱ اردبیهشت ماه طی خبری خواستار انفجار کنسرت شاهین نجفی شده و برای این کار ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نیز تعیین کرده است. این وب سایت همچنین آدرس ایمیلی را منتشر کرده تا داوطلبان انفجار کنسرت شاهین نجفی برای اطلاعات بیشتر با آنها تماس بگیرندNajafi.

شاهین نجفی، موسیقیدان و خواننده ترانه های اعتراضی همچنین به کمپین گفت: «به هرحال پلیس امنیت آلمان در حال بررسی قضیه است تا اجراها و برنامه های ما به بهترین شکل برگزار شود.»

بر اساس قانون جرایم رایانه ای که مصادیق محتوای مجرمانه را در فضای مجازی توضیح داده است، هرگونه “تهدید به بمب گذاری، تحریک یا اغوای مردم به جنگ و کشتار یکدیگر و تحریص و تشویق افراد و گروه ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور” را بر اساس مواد قانون مجازات اسلامی و مطبوعات جرم دانسته است.

اگرچه قانون جرایم رایانه ای توضیح صریحی در خصوص اعلام جرایم داده اما از روز جمعه ۱۱ اردبیهشت ماه که سایت «اباشهداء» درخواست انفجار محل‌های کنسرت شاهین نجفی را داده تاکنون کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و هیچیک از مقامات قضایی کشور واکنشی به این خبر که ایرانیان را دعوت به کشتار دست جمعی یکدیگر در عرصه بین المللی می کند، نداده اند.

مهرانگیز کار: این تهدید یک اقدام تروریستی، ضد منافع ملی و جرم آشکار مطبوعاتی است

مهرانگیز کار، وکیل با اظهار اینکه این سایت داخلی مرتکب سنگین ترین جرم مطبوعاتی شده به کمپین گفت:‌ «محتوای این خبر در مورد کنسرت شاهین نجفی نه تنها امنیت ملی را به خطر می اندازد، بلکه در حیطه بین المللی نیز به اعلام حرکت تروریستی در سطح جهان معنی می شود.»

او ادامه داد: «این مطلب طبق بندهای ۲، ۷، و ۹ بخش ج ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای جرم محسوب می شود. بدتر اینکه امنیت ملی را هم به خطر می اندازد. برای اینکه اگر حکومت با این سایت برخورد شدید نکند بدون تردید شهرت جهانی ایران به عنوان حامی تروریست خیلی بیشتر می شود و این کاملا به زیان منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.»

خانم کار با اظهار اینکه تاکنون طبق قوانین جرایم رایانه ای باید این سایت فیلتر می شده به کمپین گفت: «این وب سایت کسانی که همواره آمادگی رفتن به بهشت دارند یا برای گرفتن پول کلان حاضرند دست به هر کاری بزنند را تشویق به بمب گذاری و انجام یک عمل تروریستی خارج از قلمرو ایران می کند.»

خانم کار در ادامه گفت:‌ «من شخصا تردید دارم که کمترین برخوردی با گرداننده این سایت شود. به یاد بیاورید ستار بهشتی که به دلیل نوشتن مطالبی در بلاگ شخصیش نهایتا زیر شکنجه مرد. تا به حال ندیده ایم که برای کسانی که به نظام نزدیک هستند، اما با رفتارهایشان امنیت ملی را به شدت تهدید می کنند، مجازاتی صادر شود.»

شاهین نجفی، خواننده ایرانی مقیم آلمان از روز ۱۶ می تور اجراهایش در اروپا را آغاز خواهد کرد. او  در سال ۲۰۱۲ آهنگ جنجالی «نقی» را خواند، ترانه ای که به سبک رپ اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران را مورد انتقاد قرار می داد. ترانه نقی پس از انتشار به خصوص در شبکه های اجتماعی همزمان با تشویق و انتقاد بسیاری از شهروندان مواجه شد.

پس از انتشار این ترانه تعدادی از مراجع تقلید شیعه از جمله ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی این ترانه را مصداق ارتداد و توهین به مقدسات دانستند.