شهروند- علی شریفیان: روز سه شنبه پلیس تورنتو اعلام کرد سابرینا شوارت ۲۷ ساله و کلاید مارشال ۳۶ ساله که مظنون به قتل سینا پارسی ۳۲ ساله هستند، در فروشگاه وال مارت نیاگارا در انتاریو پس از شناسایی آنها به وسیله مردم و خبری که به پلیس دادند، دستگیر شده اند. این دو که بر اساس ویدئویی که منتشر شده قربانی را می شناخته اند ساعت نه و نیم غروب در وال مارت دستگیر شده اند. این دو پس از دستگیری در دادگاهی در تورنتو حضور یافتند و به آنها تفهیم اتهام شده است. هنوز معلوم نیست انگیزه قاتلین احتمالی سینا پارسی برای کشتن او چه بوده است

رویا پارسی بیوه ی سینا پارسی به همراه وکیلش در دادگاه متهمان به قتل همسرش

رویا پارسی بیوه ی سینا پارسی به همراه وکیلش در دادگاه متهمان به قتل همسرش

.

پلیس تورنتو از روز نهم جون، پس از ناپدید شدن سینا پارسی و بعدا پیدا شدن جسد بی جان این مهاجر ایرانی تبار در جستجوی این دو بوده و برای این کار از مردم کمک خواسته بود. رویا پارسی، همسر سینا، در بیرون دادگاه ابتدا سخن نمی گفت و وکیل وی به پرسش خبرنگاران پاسخ می داد، اما در نهایت سکوت خودش را شکست و در حالی که اندوه فراوانی در صدایش موج می زند درباره همسر از دست رفته اش، سخن گفت. رویا پارسی در حالی که به شدت احساساتی شده بود در بخشی از سخنان خود خطاب به نماینده رسانه ها گفت: « او همه چیز من بود… بهترین دوست من بود و جای خالی اش را به شدت احساس می کنم.»

مارتیال شوارت، پدر سابرنیا شوارت پس از دستگیری دخترش اظهار راحتی و خوشحالی کرده و گفته باورم نمی شود که دخترم دست به چنین کاری زده باشد . این بسیار غم انگیز است. مارتیال شوارت که اهل گاتینو است چندی پیش با انتشار یادداشتی از دخترش خواسته بود که خود را تسلیم پلیس کند. پلیس هم به این متهمان توصیه کرده بود با گرفتن وکیلی خود را به پلیس معرفی کنند. سابرینا شوارت و کلاید مارشال قرار است روز سوم جولای برای تدارک مقدمات محاکمه شان دوباره در دادگاه حاضر شوند.

در ماه جون، این دومین باری است که جامعه ایرانی سوگوار اعضای جامعه خود می شود. چندی پیش خانم مهندس مریم رشیدی هم در حادثه ای غم انگیز در پمب بنزینی در کالگری به وسیله یک راننده وانت که بدون پرداخت پول بنزین قصد داشت جایگاه را ترک کند، زیر گرفته شد و به علت جراحات شدید، درگذشت.