trudeau

مواضع لیبرال ها در سیاست خارجی

شهروند- علی شریفیان: جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال در گفت و گوی مفصلی با تری میلوفسکی، گزارشگر ارشد سی بی سی اعلام کرد: «این دولت ـ محافظه کار ـ به طرز مفتضحانه ای نتوانسته شرکت نیروهای نظامی کانادا را در بمباران نیروهای داعش توجیه کند.» او خاطرنشان کرد اگر ما در انتخابات به پیروزی برسیم به این ماموریت خاتمه می دهیم و به جای اینکار پرسنل نظامی بیشتری، بجای ۷۰ نفری که اکنون در عراق هستند، برای آموزش نیروهای پیشمرگ کرد به منطقه اعزام می کنیم.
ترودو توضیح داد ماموریت های بمبارانی کانادا در لیبی نتیجه ای که مردم دلشان می خواهد از اقدامات کانادا ببینند، نداده است. ترودو نگفت دقیقا چه تعداد از پرسنل نظامی ارتش را برای آموزش نیروهای کردستان به عراق اعزام خواهند کرد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده اخیرا گفته قصد دارد ۴۵۰ نیروی نظامی برای جنگ با داعش به عراق اعزام کند. رهبر حزب لیبرال در قسمت دیگری از مصاحبه اش گفت ما تلاش خواهیم کرد روابط دیپلماتیک خود را با ایران از سر بگیریم. او یادآور شد که من می دانم که گفته شده ما سفارتمان را در تهران به خاطر ملاحظات امنیتی در سال ۲۰۱۰ تعطیل کردیم، اما امیدوارم بتوانیم روابط خودمان با ایران را دوباره برقرار کنیم.
دولت محافظه کاران پس از تعطیل سفارت کانادا در تهران، دیپلمات های ایران را هم از اتاوا اخراج کرد.
ترودو در این مصاحبه گفت مقدار مالیات جی اس تی را افزایش نخواهند داد. او توضیح داد بخشودگی های مالیاتی بیشتری برای خانواده های کانادایی که فرزندان زیر ۱۸ سال دارند، در نظر دارند و خاطرنشان کرد طرح بخشودگی مالیاتی محافظه کار تنها به درصد کوچکی از کانادایی که درآمدشان بیش از ۱۵۰ هزار دلار در سال است کمک می کند و این بخشودگی دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. ما این طرح را لغو می کنیم.
رهبر حزب لیبرال همچنین با تاکید گفت تبلیغات حزبی با هزینه دولت را به کلی ممنوع خواهند کرد. جاستین ترودو زمانی برنامه های حزب خود را اعلام می کند که نتایج نظرسنجی های انجام شده نشان داده حزب لیبرال بعد از ان دی پی و محافظه کاران در رده سوم از میان این احزاب از نظر حمایت مردم قرار گرفته است.