در صورتی که فردا نتوانید کار کنید چه اتفاقی برایتان می افتد؟

تقریبا همه افراد رویای روزی را دارند که مجبور به کار کردن نباشند، اما اگر مجبور به توقف کاری در صورت یک بیماری یا تصادف شوید آن رویا تبدیل به یک واقعیت تلخ خواهد شد.

در اینجا یک سوال ساده مطرح است: آیا شما همین فردا صبح می توانید بازنشسته شوید؟

هر ساله هزاران کانادایی با چنین موقعیتی روبرو می شوند که:

یک بازنشستگی اجباری به مدت نامعلوم به دلیل یک تصادف یا بیماری.

در واقع، احتمال ناتوانی از کار به دنبال یک تصادف یا بیماری وخیم حداقل به اندازه احتمال مرگ می باشد!

آماری که در ادامه می آید به شما ایده ای از همه این موارد می دهد.

wheelchair

زمانی که زنده ماندن می تواند تبدیل به یک احتمال مالی شود

۱ـ تصادفات جاده ای در کانادا در سال ۲۰۱۳

آمار مرگ: ۱۹۲۳

جراحات جدی: ۱۰۳۱۵

۲- آمار زنده ماندگان پنج سال پس از تشخیص سرطان

۱۹۹۲: ۵۵%

۲۰۰۸: ۸/۶۲%

 

درباره سرمایه گذاری اورژانسی

در مواجهه با این چشم انداز اغلب مردم بر سرمایه گذاری اورژانسی حساب می کنند ـ سه تا شش ماه زیرسازی که برای پوشش وقایع غیر منتظره توصیه شده است. برخی اوقات پس انداز است، برخی اوقات یک کارت اعتباری و برخی اوقات ترکیبی از هر دو.

در هر صورت مسئله زمانی پیچیده تر می شود که شما مجبور به پوشش احتمال ناتوانی از کار به مدت چندین ماه باشید. افراد کمی در این موقعیت هستند که در چنین موقعیتی برای یک مدت طولانی حتی چندین سال، بدون قرض جدی یا از دست دادن پس اندازهای که برای مقاصد دیگر است مثل RRSP ، دست و پنجه نرم کنند.

 

بخشی از راه حل

دراین میان محصولات بیمه ای که برای ایجاد یک درآمد جایگزین در موارد ناتوانی استفاده می شود، یافت می شود. تعدادی از این محصولات پوششی هم برای تصادفات و هم بیماری فراهم می کند یا شما تنها می توانید بیمه تصادف را انتخاب کنید. بویژه برای افرادی که توانایی داشتن بیمه ناتوانی طولانی مدت به دلائل سلامتی را ندارند، جذاب است.

در اینجا، ضوابط واجد شرایط بودن زیاد است و لزومی ندارد روی شرایط از پیش موجود حساب کنید. به علاوه، افرادی که هم اکنون بیمه تصادف دارند می توانند پوششی تنها برای تصادفات خارج از کار، داشته باشند.

نهایتا برخی از این محصولات در دسترس افرادی است که در خانه کار می کنند یا اینکه کار تمام وقت ندارند.

 

یک سرمایه گذاری اورژانسی بهتر

چنین راه حلی به عنوان یک وسیله به کار می رود ـ یک سرمایه گذاری اورژانسی طولانی مدت که شمارا از استفاده از پس انداز بازنشستگی تان یا در قرض افتادن، در صورتی که مجبور به توقف از کارکردن شوید، حفظ می کند. این نوع محصول با طول زمان های متفاوت بر اساس ویژگی هایی مثل دوره پوشش و مدت زمانی که شما پیش از دریافت منافع باید منتظر باشید، در دسترس می باشد.

بهترین پیشنهاد، بررسی طرح و برنامه ریزی مالی و پوشش های بیمه تان و مرور نیازمندی ها بر اساس موقعیت شخصیتی تان است.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصنن مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.