شهروند ـ علی شریفیان: با اوج گیری بحران آوارگی صدها هزار پناهجو که برای حفظ جان خود و خانواده هایشان خود را به خطر می اندازند، کانادایی ها به شکل های مختلف اعلام آمادگی کرده اند تا این پناهجویان را به کانادا آورده و در اینجا اسکان بدهد. استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال شاید از محدود سیاستمداران و کانادایی هایی باشد که به گفته مخالفانش و از جمله تام مولکر اصلا اراده و قصد سیاسی کمک به پناهجویان را ندارد.

در رسانه خبرهای زیادی درباره تلاش مردم کانادا برای کمک به آوارگان هر روزه منتشر می شود. در تورنتو گروه کوچکی سازمانی تشکیل داده اند که قصد دارند با جمع آوری پول، مخارج پناهجویان را بدهند و آنها را به کانادا بیاورند.john-tory

جان توری خبر داد که من هم عضو این سازمان کوچک شده ام. او نقل کرده که ای میلی از دوستی دریافت داشته درباره این سازمان و هدفی که دارد و پرسیده که آیا شهردار علاقمند به عضویت در این سازمان هست و جان توری پاسخ مثبت داده است. بر اساس قوانین و برنامه های دولت برای آوردن هر خانواده پناهجو اسپانسرها باید ۲۷ هزار دلار پول جمع آوری کرده تا هزینه های لازم را بپردازند.

جان توری گفته است با شهرداران شهرهای کانادا صحبت هایی داشته و قرار است حکومت های شهری سازمانهایی تشکیل و به پناهجویان یاری برسانند.