در آستانه انتخابات فدرال ، ۲۰۱۵ تعدادی از شهروندان ایرانی-کانادایی و ایرانیان ساکن کانادا در نامه‌ای به رهبران سه حزب بزرگ این کشور از آن‌ها خواستند تا در صورت به دست آمدن هر نتیجه‌ای در انتخابات پیش روی مجلس فدرال این کشور، کانادا به حمایت از حقوق بشر در ایران ادامه دهد.

لازم به یادآوری ست که این انتخابات روز دوشنبه ۱۹ اکتبر برگزار شد و حزب لیبرال به رهبری آقای جاستین ترودو با اکثریت آرا پیروز این انتخابات شد. متن نامه در زیر آمده است:

 

 

عالیجناب استیفان هارپر رهبر حزب کانزرواتیو کانادا (Conservative Party of Canada)

عالیجناب توماس مولکر رهبر حزب ان دی پی کانادا (New Democratic Party)

آقای جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال کانادا (Liberal Party of Canada)

با ادای ادب و احترام؛leaders

اکنون که در آستانۀ انتخابات سراسری کانادا به سر می بریم؛ به خوبی می توانیم طعم دموکراسی کانادایی و انتخاباتی آزاد را بچشیم. همه جا را شور و شوق و رقابت های انتخاباتی فرا گرفته است. انتخابات آزاد و منصفانه انتخاباتی است که ما در کشور اول خود ایران سالهاست از آن بی بهره ایم. ما ایرانی_ کانادایی ها با گرایش های سیاسی مختلف همه بر این اتفاق نظر داریم که صرف نظر از این که چه حزبی بر روی کار بیاید؛ کشور کانادا باید بر روی ارزش ها و اصول خود بایستد و هیچ چیز نباید موجب شود که حمایت از حقوق بشر در ایران کمرنگ شود.

ما هنوز از یاد نبرده ایم که زهرا کاظمی روزنامه نگار ایرانی- کانادایی در زندان های رژیم ایران کشته شد. مازیار بهاری روزنامه نگار ایرانی- کانادایی توسط جمهوری اسلامی بازداشت و در زندان تحت فشارقرار گرفت و “Press Tv” تلویزیون بین المللی انگلیسی زبان رژیم ایران اعترافات وی را که تحت شکنجه اخذ شده بود پخش کرد. همچنین ما فراموش نکرده ایم که هم اکنون دو ایرانی مقیم کانادا آقایان مصطفی عزیزی و سعید ملک پور در شرایطی که از دادگاه های منصفانه برخوردار نبوده اند در زندان های ایران قرار دارند.

ما امضا کنندگان این نامه از شما تقاضا داریم تا در پی دادخواهی از خون به ناحق ریخته شده زهرا کاظمی باشید. همچنین هرگونه همکاری با تلویزیون انگلیسی زبان رژیم جمهوری اسلامی ایران که در اقدامی چندش آور اعترافات زندانیان سیاسی را پخش می کند ممنوع کنید و وضعیت مصطفی عزیزی و سعید ملک پور را به فراموشی نسپارید.

در یک کلام به صورت قاطع و مصرانه پیگیر وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران باشید.

به امید روزی که ایرانیان عزیز نیز از آزادی ها و حقوقی که مردم کانادا از آن بهره مند هستند برخوردار شوند.

 

امضاء کنندگان:
مهرداد آریان نژاد- افشین افشین جم- نسرین الماسی- سیما تاجدینى- سیاوش جلیلی- کِوین راد- حسین رئیسی- فاخته زمانی- فرخ زندی- سلمان سیما- کاوه شهروز- برزومهر طلوعی- مرتضی عبدالعلیان- محسن قفقازی- عزت مصلی نژاد- عطا هودشتیان- اشکان یزدچی