دومین جلسه کانون فیلم  Make a Movieدر تورنتو با موضوع “بررسی سینمای دهه ی هشتاد خورشیدی، نسل نو فیلمسازان ایرانی”، روز  جمعه ۲۸ می ۲۰۱۰ با نمایش فیلم سینمایی “چهارشنبه سوری” و گفتگوی همزمان با حمید فرخ نژاد (بازیگر) و امیر عابدی (عکاس فیلم) در ایران برگزار شد.

فرخ نژاد طی این تماس تلفنی از تجربه های بازیگریش از فیلم عروس آتش که با آن رسماً به عنوان بازیگر وارد سینما شد تا چهارشنبه سوری سخن گفت و از شیوه های بازی گرفتن فرهادی و دیگر کارگردانها برای اعضای کانون فیلم صحبت کرد و به سئوالات حاضران پاسخ گفت. وی ابراز امیدواری کرد که دو فیلم آتشکار (محسن امیریوسفی) و دمکراسی در روز روشن (علی عطشانی) که فرخ نژاد در آنها ایفای نقش کرده، امکان اکران عمومی در داخل و خارج پیدا کنند.

موضوع بعدی بحث این جلسه “کارکرد عکاسی فیلم در سینما” بود که طی آن امیر عابدی عکاس با سابقه سینمای ایران، از تجربیاتش به عنوان عکاس فیلم سخن گفت و به کاربردهای متنوع عکس در معرفی یک فیلم در مراحل مختلف اشاره کرد.

جلسه بعدی نمایش فیلم این کانون روز جمعه ۴ جون از ساعت ۶:۳۰ عصر آغاز می شود و فیلم “لاک پشتها هم پرواز می کنند” ساخته بهمن قبادی به نمایش در می آید و همچنان با وی گفتگوی تلفنی صورت خواهد گرفت. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

محل کانون نزدیک تقاطع “دان میلز” و “اگلینتون” در شماره ۲۹  Gervais Drive واحد ۳۰۶ است.