Farhad-Farsadi-n

انستیتو بیمه گران کانادا به همراه موسسه بروکرهای خبره در آخرین نشست خود که در جمعه هفته گذشته صورت گرفت اعلان کردند که همکاری های ایشان با پلیس محلی و موسسات انتظامی دیگر منتج به نتیجه مثبت شده و از سال ۲۰۰۸ تا نیمه دوم سال ۲۰۱۴ توانسته اند حدود ۶۰ میلیون دلار از اتومبیل های سرقت شده را کشف و به صاحبان واقعی ایشان برگردانند. در این میان آمار و اطلاعات دیگری به میان آمد که ذکرش برای شما خوانندگان محترم می تواند قابل توجه باشد.

۱ـ بیست نفر از شبکه سارقان حرفه ای که در سرقت ۲۱۱ اتومبیل در تورنتوی بزرگ شرکت داشتند دستگیر شده و منتظر تشکیل دادگاه هستند.

۲ـ فعالیت های مبارزه با سارقان فقط منتهی به تورنتوی بزرگ نمی شود، بلکه کمیته مشترک بین انتاریو، مونترال و هلیفکس بوده و علتش خطوط ارتباطی است که سارقان با شبکه قطار سراسری و بنادر آزاد و کامیون های کانتینربر داشته اند.

۳ـ پلیس مرزی آمریکا نیز طی سال های یاد شده همکاری ویژه ای را با پلیس کانادا (آر سی ام پی) داشته و از ورود اتومبیل های مشکوک که مدارک مالکیت کاملی نداشتند، جلوگیری می کرده است.

۴ـ مقصد اصلی اتومبیل های سرقت شده بنادر آفریقای غربی است و جالب توجه اینکه شبکه مافیایی سرقت اتومبیل به سارقان خود در سراسر دنیا (بیشتر در آمریکا و کانادا) اتومبیل هایی را که مد نظر دارند به صورت لیست سفارش ارایه می کنند و این تقاضا در هر سال متفاوت است.

۵ـ موسسه ناظر بر عملکرد مرزها و گمرکات کانادا طی بخشنامه محرمانه ای در سال های یاد شده (۲۰۱۴-۲۰۰۸) هر کانتینری که توسط کشتی یا کامیون قرار بوده حمل شود را به کمیته مشترک ناظر بر سرقت اتومبیل گزارش و مدارکش را برای ایشان ارسال می کرده است.

آقای ریک دوبلین معاون اجرایی کمیته مشترک انستیتو بیمه گران کانادا در ادامه عنوان کرد که این اقدامات با هماهنگی پلیس- گمرکات و بنادر اسپانیا و بلژیک کامل شده و ایشان نیز در به ثمر رسیدن این نتیجه موثر بودند.

لیست بیشترین اتومبیل هایی که در سال های جاری مورد سرقت قرار گرفته عبارتند از:

۱ -۲۰۰۷ FORD F350 SD

۲- ۲۰۰۶ FORD F350 SD 4WD

۳- ۲۰۰۷ FORD F250 SD 4WD

۴- ۲۰۰۳ CADILLAC ESCALADE 4DR

۵- ۲۰۰۵ FORD F350 SD 4WD-Truck

۶- ۱۹۹۹ HONDA CIVIC 2DR COUPE

۷- ۲۰۰۴ FORD F350 SD 4WD

۸- ۲۰۰۶ FORD F250 SD 4WD

۹- ۲۰۰۰ HONDA CIVIC SiR 2DR

۱۰- ۲۰۰۳ FORD F350 SD 4WD

همانگونه که ملاحظه می فرمایید لزوما اتومبیل های آخرین مدل در لیست سرقت شبکه مافیایی نیست، دلیلش این است که این گروه ماموریت داشتند تا برای همان کشورهای آفریقایی فقط اتومبیل تهیه نمایند. در مقابل شبکه دیگری که در آمریکا فعال است برای بازارهای اروپایی فعالیت می کند که لیست اتومبیل های آنها کاملا متفاوت بوده و لزوما اتومبیل های اروپایی از قبیل بنز و بی ام دبلیو است.

در خاتمه سال نو را به همه شما خوانندگان محترم تبریک عرض کرده و سالی سرشار از موفقیت و سلامتی برایتان آرزومند هستم.

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com