شهروند علی شریفیان: بالاخره دوشنبه شب ساکنان مناطق جنوبی انتاریو و کبک با اولین برف و توفان زمستانی روبرو شدند. از چند ماه پیش هواشناسان مکررا اعلام کردند که زمستان امسال، زمستان ملایمی خواهد بود به گونه ای که در تمام ماه نوامبر و تا آخرین روزهای ماه دسامبر مردم کبک و انتاریو از هوای گرم و ملایم لذت می بردند و کم کم فراموش کردند که در همه حال زمستان داریم.

دوشنبه شب بر اثر موج سرمایی که از آمریکا به کانادا رسید وضعیت جوی به هم خورد و هواشناسی در انتاریو و کبک به مردم هشدار داد که خود را برای مقابله با هوای سرد زمستانی و برف و بوران آماده کنند. پیش از این در غرب و غرب میانه مردم طعم زمستان و سرما را چشیده بودند. دوشنبه شب پس از ساعت هفت غروب بارش برف شروع شد. در انتاریو بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر و در کبک تا حدود ۳۵ سانتی متر برف باریدsnow-toronto.

پلیس تورنتو اعلام کرد که حدود یکصد تصادف در جاده ها اتفاق افتاده، اما کسی صدمه ندیده است. هایدرو وان کارکنان اضافی خود را به صورت آماده باش درآورد تا با قطع احتمالی برق مقابله کند. حرکت اتوبوس های شهری هم تحت تاثیر اولین بارش برف قرار گرفت.

درجه حرارت هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تورنتو به صفر و در مونترال به منهای ۱۴ درجه سانتیگراد رسید و این در حالی بود که چند روز پیش از آن، در روز کریسمس درجه حرارت مونترال از دمای گرمای لس آنجلس هم بیشتر و به ۱۸ درجه رسیده بود. در کبک شماری از مردم برقشان قطع شد و بر اثر برف زیاد تصادفات جاده ای زیادی هم گزارش شد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی کانادا در این مناطق در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و روزهای آخر هفته هوا ملایم تر خواهد شد.