به گزارش تورنتو استار، روز ششم دسامبر به منظور براندازی حکومت هارپر، رهبر دو حزب لیبرال و ان دی پی دوش به دوش هم با مردم به گفتگو پرداختند …


شماره ۱۲۰۷ ـ پنجشنبه ۱۱ دسامبر  ۲۰۰۸


 


 گردهمایی به حمایت از ائتلاف در میدان ناتان فیلیپس- دسامبر2008ـ عکس از شهروند

به گزارش تورنتو استار، روز ششم دسامبر به منظور براندازی حکومت هارپر، رهبر دو حزب لیبرال و ان دی پی دوش به دوش هم با مردم به گفتگو پرداختند و از اهداف آینده شان صحبت کردند. در این گردهمایی که در میدان ناتان فیلیپس با شرکت جمعیت ۳۰۰۰ نفری برگزار شد، دیان دست لیتون را فشرد و آن دو به یکدیگر قول همکاری دادند.


 

 دیان در سخنرانی خود در مذمت هارپر بیان کرد: «هم اکنون در شرایطی هستیم که بحرانهای اقتصادی افزایش یافته، اوضاع پارلمان نابسامان است و کشور وضعیت پایداری ندارد. همه اینها به قیمت باقی ماندن هارپر است. آیا شما فکر نمی کنید ائتلاف لیبرال ـ ان دی پی  با حمایت بلاک کبکوآ به نفع مردم کانادا باشد؟ شاید با این روش بتوان هارپر را متوقف کرد».سخنرانی دیان با تشویق جمعیت حاضر در گردهمایی همراه بود.

لیتون نیز در سخنرانی خود خطاب به هارپر گفت: «آقای هارپر، زمان آن رسیده تا از قدرت کناره گیری کنید». لیتون با اشاره به انتخاب باراک اوباما در آمریکا، گفت: مردم در کانادا نیز خواستار تغییر هستند. با این تغییر ما بهتر می توانیم با دولت اوباما در جهت مشکلات جاری همکاری داشته باشیم. لیتون سپس به تبعیت از شعار اوباما Yes we can این شعار را سر داد و جمعیت نیز یکپارچه با او شعار دادند.

فراخوان این گردهمایی که در هوای سرد و برفی تورنتو مقابل شهرداری تورنتو برگزار شد، از سوی کنگره کار کانادا اعلام شده بود.

در این میان حزب بلاک کبکوآ برای حمایت از این ائتلاف سخنرانی هایی برگزار می کند. در حالیکه در سراسر کانادا طرفداران احزاب مختلف از جمله طرفداران  هارپر طی تجمعاتی به تقبیح طرح ائتلاف می پردازند، هارپر از میکل ژان فرماندار کل درخواست تعطیلی پارلمان تا ژانویه را کرد تا از این طریق با تعطیلی چند هفته ای پارلمان بتواند تمهیداتی بیاندیشد تا از وضعیت کنونی و خطر سقوط دولت اقلیتش رهایی یابد.