شهروند- آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا می گوید که از ماه ژوئن ۲۰۱۸ میزان واردات عسل تقلبی به کانادا بسیار کم شده است اما همچنان یک پنجم عسل وارداتی عسل تقلبی است و از شکر و به شیوه ای مصنوعی ساخته شده است. این عسل ها عمدتا از کشورهای یونان، چین، هندوستان، پاکستان و ویتنام به کانادا وارد می شود و زنبورداران کانادایی را بسیار نگران کرده است.

زنبورداران می گویند که مردم باید از کیفیت محصولاتی که خریداری می کنند آگاه باشند. بررسی عسل های وارداتی مدتهاست که ادامه دارد و به گفته ی این آژانس تنها واردت کنندگانی که در مورد اصل بودن محصول آنها شبهاتی وجود دارد بررسی می شوند و از عسل هایشان نمونه برداری می شود. از طرفی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در کانادا با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کنند و به قول خودشان نیش زنبور عسل تقلبی را با جانشان حس می کنند.

این زنبورداران برای تولید عسل مرغوب و خالص هزینه ی بسیار بالایی را پرداخت می کنند و برای گسترش کار خود و نگهداری از زنبورها به بودجه ی زیادی نیاز دارند تا بتوانند با قیمت عسل های وارداتی رقابت کنند. تا زمانی که این امکان برای آنها فراهم نباشد هم آنها و هم دیگر مردم کانادا از واردات عسل ارزان ضربه می خورند.