شهروند- علی شریفیان: در ساعات آغازین بعدازظهر روز جمعه هفته گذشته با تیراندازی یک نوجوان ۱۷ ساله در شهرک کوچک لالوش ساسکاچوان چهار نفر جان باختند و هفت نفر به شدت مجروح شدند که وضعیت آنها مخاطره آمیز اعلام شده است.

نوجوان که تقریبا بلافاصله به وسیله پلیس آرسی ام پی دستگیر و اکنون زندانی است ابتدا در خانه ای دو آموزگار مدرسه شهر را ، خانم ماری ژانویه ۲۱ ساله و آدام وود ۳۵ ساله را از پای درآورد. آدام وود چند ماهی است که به خاطر کار تدریس به لالوش رفته بود. او اصلا اهل آکسفورد انتاریوستla-loche-shooting.

نوجوان سپس به مدرسه رفته و در مدرسه دو برادر، داین ۱۷ ساله و درایدن ۱۳ ساله از دانش آموزان مدرسه را با شلیک گلوله کشت.

در این زمان پلیس خبردار شده بود و پیش از اینکه فاجعه گسترده تر شود جوانی که اقدام به تیراندازی کرده بود، دستگیر کرد. این کشتار کم سابقه زندگی روزمره مردم این شهرک کوچک را که شماری از آنها از اعضای اقوام بومی هستند، به هم ریخت. مردم وحشت زده و غمگین مبهوت شده بودند.

کوین ژانویه، کفیل شهرداری این حادثه را فاجعه ای خواند که سالها طول می کشد تا مردم فراموش کنند. براد وال، نخست وزیر ساسکاچوان بلافاصله کمک هایی برای انتقال مجروحان با هلی کوپتر به بیمارستان های مجهزتر به شهرک اعزام کرد. جاستین ترودو از سوئیس در پیامی ویژه از این حادثه اظهار تاسف کرد و به مردم تسلیت گفت.

روز یکشنبه رالف گودیل، وزیر امنیت عمومی دولت فدرال، نماینده پارلمان منطقه، براد وال و چند تن دیگر از شخصیت های مسئول در لالوش حاضر شدند تا در جلسه ای با بزرگان شهر به بررسی مسئله و علت رخداد آن بپردازند.

به علت بیکاری و مشکلات جوانان، این شهر مسائل زیادی دارد. میزان خودکشی در میان جوانان سه برابر حد متوسط ملی است. آن گونه که رالف گودیل در مصاحبه با شبکه سی بی سی توضیح داد، لالوش نیاز به یک بازسازی عمده در همه زمینه ها دارد تا از رخ دادن چنین حوادثی در آن جلوگیری شود.