rahimian

سرطان علاوه بر تهدید زندگی، سبب اضطراب و افسردگی در اکثر بیماران و اطرافیان آنها می شود و بر وضعیت اقتصادی و خانوادگی خانواده ها تاثیر مخربی بر جای می گذارد. ضمن آن که مراقبت های بالینی سرطان نیز بخش عمده ای از بودجه بهداشتی را به خود اختصاص می دهد.

عوامل بسیاری در شیوع این بیماری‌ها نقش دارند که به رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، کشیدن سیگار و افزایش آلاینده‌ها می‌توان اشاره کرد. امروزه برای انواع سرطان، روش‌های درمانی متعددی وجود دارد، اما هیچ کس نمی ‌خواهد به سرطان مبتلا شود. حتا با وجود پیشرفت‌های پزشکی در سال‌های اخیر همه می‌ خواهند از خطر بیماری‌ها در امان باشند تا اینکه با صرف هزینه زیاد از شرشان خلاص شوند. یکی از مهمترین را‌ه‌ها اصلاح سبک زندگی است.

 

در معرض مستقیم دخانیات بودن

در معرض دخانیات بودن ترکیبی از دودی است که از سیگار، سیگارت یا پیپ می آید یا تنفس دودی است که یک فرد سیگاری تولید می کند. این دود شامل بیش از ۷۰۰۰ مواد شیمیایی است. هزاران از این مواد شیمیایی سمی بوده و در حدود ۷۰ نوع آن می تواند منجر به سرطان شود.

تاثیرات در معرض مستقیم دخانیات بودن شاملcanadian-health-care:

  • عفونت گوش در کودکان
  • حملات تنگی تنفس شدید و متناوب در کودکان
  • بیماری قلبی و سرطان ریه در بزرگسالانی که هرگز دخانیات استعمال نکرده اند.

هیچ مقدار سالمی برای در معرض مستقیم دخانیات بودن وجود ندارد. حتی مقدار کم آن هم می تواند مضر باشد. تنها راه محافظت کامل از معرض مستقیم دخانیات نبودن، اجازه ندادن برای استعمال دخانیات در فضای داخلی است.

هیچ شکی نیست که استعمال دخانیات برای سلامتی مضر است. استعمال دخانیات تقریبا به همه اعضای بدن آسیب می رساند. سیگار کشیدن منجر به ۸۷ درصد از مرگ های ناشی از سرطان ریه می شود و همچنین موجب بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی است. این مشکلات شامل بیماری ریه، بیماری رگ های خونی و قلبی، ضربه مغزی و آب مروارید است. در زنانی که دخانیات استعمال می کنند احتمال بیشتری برای مشکلات بارداری یا داشتن نوزاد مرده ناشی از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد.

سیگار الکترونیکی اغلب شبیه به سیگار است، اما متفاوت عمل می کند. این سیگارها با باتری کار می کنند. هنوز چیزهای زیادی در مورد احتمال خطر استعمال این نوع سیگار شناخته نشده است.

ترک استعمال دخانیات می تواند احتمال بروز مشکلات سلامت را کاهش دهد. هر چقدر زودتر ترک کنید سود بیشتری دارد.

 

سلامت زنان

زنان دارای مسایل سلامت منحصر به فردی هستند و برخی از مشکلات سلامت که هم بر مردان و هم بر زنان تاثیر می گذارد تاثیرش بر زنان متفاوت است.

مشکلات منحصر به فرد شامل بارداری، یائسگی و شرایط خاص زنانه است. زنان با رعایت مراقبت های بارداری زودهنگام و منظم می توانند از دوران بارداری سلامتی برخوردار شوند. به آنها همچنین توصیه می شود که آزمایش تراکم استخوان، سرطان سینه و رحم را انجام دهند.

همچنین زنان و مردان ممکن است دارای مشکلات یکسان سلامت باشند، اما این مشکلات می تواند تاثیرش بر زنان متفاوت باشد. برای مثال:

  • احتمال مرگ زنان با سکته قلبی بیشتر از مردان است.
  • احتمال بروز نشانه های افسردگی و تشویش در زنان بیشتر از مردان است.
  • تاثیرات بیماری های انتقال جنسی می تواند در زنان جدی تر از مردان باشد.
  • ورم مفاصل استخوانی بر زنان بیشتر از مردان تاثیر می گذارد.
  • احتمال داشتن مشکلات ادارای در زنان بیشتر از مردان است.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.