در صورت پیش گیری از قبل، تشخیص و درمان زودرس می توان شاهد خبرهای خوبی درباره درمان سرطان بود.

سرطان از سلول های شما آغاز می شود. به طور طبیعی، بدن شما در صورت نیاز سلول های جدید تولید می کند که جایگزین سلول هایی قدیمی که می میرند می شوند. برخی مواقع در این روند، اشتباه رخ می دهد. سلول های جدید حتا زمانی که نیاز نیست رشد می کنند و سلول های قدیمی در زمانی که باید، نمی میرند. این سلول های اضافه توده ای را تشکیل می دهند که تومور نامیده می شود. تومورها می توانند بدخیم یا خوش خیم باشند. تومورهای خوش خیم سرطان نیستند. سلول های تومور بدخیم می توانند به بافت های نزدیک حمله کنند و از آنها نیز گذشته و در قسمت های دیگر بدن پخش شوند.

بیش از ۱۰۰ نوع مختلف سرطان وجود دارد. بیشتر سرطان ها نام قسمتی را دارند که سرطان از آنجا آغاز می شود. برای مثال، سرطان ریه در ریه و سرطان پستان در پستان آغاز می شوند. نشانه ها و درمان بستگی به نوع سرطان و مقدار پیشرفت آن دارد. بیشتر برنامه های درمانی شامل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی هستند. برخی دیگر درگیر هورمون درمانی، درمان دارویی یا پیوند ریشه سلولی هستند.

امروزه سرطان دومین عامل منجر به مرگ در امریکای شمالی استcancer.

انجمن سرطان آمریکایی یک افت۲۲% در مرگ و میر ناشی از سرطان در طی دو دهه گذشته را گزارش می دهد و این به معنی یک تخمین بیش از ۵/۱ میلیونی در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان، است.

بر طبق آمارهای این سازمان، این کاهش نتیجه کمتر شدن مصرف دخانیات، پیشگیری از قبل، تشخیص و درمان زودرس است.

مرگ و میر سرطان ریه تا ۳۶% بین سال های۱۹۹۰ و ۲۰۱۱ بین مردان و ۱۱% بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱ در بین زنان کاهش یافت. آمار مرگ ناشی از سرطان سینه نزدیک ۳۵% از بالاترین آمار کاهش یافته و این در صورتی است که مرگ ناشی از سرطان پروستات و روده هر کدام به نصف کاهش یافته است.

از نکات مهم بیمه بیماری های سخت این است که فرد بیمه شده ملزم به ارایه اسناد هزینه های درمانی اش نیست، بلکه تنها تایید گزارش بیماری او توسط پزشک به شرکت بیمه کافی است. اگر به آمار روزافزون بیماری ها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که علیرغم اجباری نبودن این بیمه از طرف دولت، درجه اهمیت و ضرورت داشتن این بیمه نه تنها کمتر از بیمه های اجباری نیست، بلکه بیشتر از آن است. بی شک قبول دارید که هیچکس از لحظه بعد خود خبر ندارد. اینک که سلامت هستیم فکر کنیم که در صورت دچار شدن به بیماری سخت، چگونه با هزینه های سرسام آور زندگی و درمان مواجه شویم.

بیمه بیماری های سخت می تواند از ۲۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات، پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات برآییم.

آخرین مهلت مشارکتRRSP جهت سال ۲۰۱۵ تا روز ۲۹ فوریه است.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.