تورنتواستار مورخ ۱۳ دسامبر می نویسد مدیر بخش ثبت نام یک کالج معتبر در اتاوا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی است.  


شماره ۱۲۰۸ ـ پنجشنبه ۱۸ دسامبر  ۲۰۰۸

 

 

تورنتواستار مورخ ۱۳ دسامبر می نویسد مدیر بخش ثبت نام یک کالج معتبر در اتاوا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی است. فردریک با استفاده از مدرک خود در مدرسه حقوق شغل قابل توجهی به دست آورده است. آرمد دارای مدرک دکترای علوم سیاسی در یک دانشکده نظامی، تاکتیک های جنگی تدریس می کند. تنها مسئله مهم این است که در موارد یاد شده مدارک جعلی است. در بررسی های اخیر تا کنون صاحبان نزدیک به ۲۲۰ پست کلیدی در کانادا دارای مدارک تحصیلی جعلی هستند. به نظر کارشناسان، صنعت ساخت مدارک جعلی در دنیا بیلیونها دلار درآمد دارد.

هفته گذشته کشف شد یکی از اعضای بلندپایه دانشگاه یورک از یک دانشگاه حقیقی کانادایی برای مشتریان خود مدرک جعلی تهیه می کرده و قیمت پایه این مدارک چهار هزار دلار بوده است. لیست مشتریان این فرد در دسترس نیست، لیکن سازمان امنیت ایالات متحده لیستی تهیه کرده است و این لیست حاوی اسامی کانادایی هایی است که از یک مرکز علمی در آمریکا مدرک جعلی می خریده اند.کالج سنت رجی که تا به حال مدارک زیادی جعل کرده است، اصولا وجود ندارد و بسیاری از مشتریان آن کانادایی ها هستند. این کالج تا به حال قریب به ۱۲۰ مدرک جعل کرده و نام آن از یک دبیرستان منحل شده به عاریت گرفته شده است.

یک زوج کانادایی که هر دو دارای پست های مهمی هستند  مدارک خود را در سال۲۰۰۰ به قیمت ۱۳۵۰ دلار خریداری کرده اند و هر دو هم اکنون به دردسر افتاده اند. افرادی که در این صنعت کار می کنند، در سراسر دنیا سالانه بیش از هفت میلیون دلار درآمد دارند. این مدارک جعلی شامل دیپلم دبیرستان تا مدرک دکترا حتی در رشته های پزشکی می شود.