بی بی سی : به دنبال حذف فرانسه نایب قهرمان دور قبل جام جهانی از رقابت های جام جهانی۲۰۱۰، ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی نیز با یک شکست و دو تساوی از گردونه بازی ها خارج شد.

روز پنجشنبه ۲۴ جون با برگزاری دو مسابقه همزمان، بازی های گروه F به پایان رسید. ایتالیا که فقط دو امتیاز از تساوی با پاراگوئه و نیوزیلند اندوخته بود، برای قطعی شدن صعود به مرحله یک هشتم نهایی چاره ای جز برتری مقابل اسلواکی نداشت. صعود ایتالیا با سومین تساوی، مشروط به اتفاقات بازی همزمان در ورزشگاه پیتر موکابا بود.

 

با انجام دیدارهای امروز، نیوزیلند بدون شکست از دور مسابقات حذف شد. پاراگوئه با ۵ امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفت و اسلواکی ۴ امتیازی هم به عنوان تیم دوم پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت.

دیدار تیم های ایتالیا و اسلواکی با حضور ۵۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه الیس پارک ژوهانسبورگ و به قضاوت هوارد وب از انگلستان برگزار شد و ایتالیا با نتیجه ۳ بر ۲ شکت خورد.

پاراگوئه صدرنشین گروه F

دیدار تیم های نیوزیلند و پاراگوئه با حضور ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه پیتر موکابا برگزار شد.

در گروه F هر چهار تیم بخت صعود به مرحله یک هشتم نهایی را داشتند و در نهایت، نیوزیلند بدون شکست از گردونه جام بیرون افتاد، اما عملکردی قابل دفاع به جا گذاشت و در جدول نهایی این گروه نیز بالاتر از ایتالیا قهرمان دور قبل بازی ها قرار گرفت.

 تیم آقای خراردو مارتینو که یکی از سه سرمربی آرژانتینی حاضر در جام نوزدهم است، در این بازی نیز صاحب توپ و میدان بودند. آن ها با این تساوی ضمن ایستادن بر صدر جدول گروه، رکورد شکست ناپذیری تیم های آمریکای جنوبی در جام نوزدهم را تداوم بخشیدند.