شهروند- علی شریفیان: در یک نشست خبری در آلبرتا، در مناطق ییلاقی کوه های راکی، جاستین ترودو، نخست وزیر دولت لیبرال در ارتباط با کشتن جان رزدل، گروگان کانادایی توسط  گروه تروریستی السیاف، علاوه بر یک سخنرانی کوتاه به پرسش های رسانه ها هم پاسخ گفت.

هفته پیش این گروگان که در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ در فیلیپین به همراه یک روزنامه دیگر کانادایی به گروگان گرفته شده بود، توسط گروگانگیران به قتل رسید.

canadian--hostage

ترودو ضمن اظهار تاسف از این مصیبت بزرگ و تسلیت به خانواده رزدل، با قاطعیت در سخنرانی خود گفت، کانادا بهیچ وجه به گروگانگیران باج نمی دهد. دیگر کشورهای متحد کانادا، انگلستان و آمریکا هم به همین ترتیب عمل می کنند.

یکی دو روز پس از این فاجعه ترودو گفت با همتای بریتانیایی در این باره تبادل نظر می کند تا کشورهای دیگر دوست و متحد مثل فرانسه و آلمان و … سیاست های مشابهی در پیش بگیرند. این کار باعث می شود گروه های تروریستی و گروگان گیر، روی درآمد از این راه به هیچ وجه حساب نکنند.

گفته می شود مذاکرات مفصل پشت پرده در جریان بود. این موضوع تائید نشده است. استفان دیون، نخست وزیر امور خارجه از جمله گفته که من هیچ گونه خبری از موضوع ندارم.