برای شهروندان هر کشوری از جمله شهروندان کانادایی این سئوال همیشه وجود دارد که در صورت بروز مشکل و یا نیاز به راهنمایی چه کمکی از دولت ساخته است و چگونه می توان راهنمایی گرفت؟ بخش تجارت خارجیِ کانادا بیش از ۲۶۰ دفتر در سرتاسر دنیا دارد که مسئولان کنسولگری می توانند به مسافران کانادایی برای کار و زندگی کردن در خارج کمک کنند. برای داشتن فهرست کامل خدمات و اطلاعات بیشتر برای برنامه ریزی یک سفر ایمن و بدون مشکل می توانید:

* About consular services را ببینید.

*با ۱-۸۰۰-۲۶۷-۶۷۸۸  یا ۶۱۳-۹۴۴-۶۷۸۸ در کانادا و امریکا  تماس بگیرید.

* از طریق TTY و تلفن به ۱-۸۰۰-۳۹۴-۳۴۷۲  یا ۶۱۳-۹۴۴-۱۳۱۰ تماس بگیرید.

* Country Travel Advice and Advisories شامل اطلاعات پزشکی تهیه شده به وسیله the Public Health Agency of Canada را بررسی کنید.

canada-embassy 

خدمات اضطراری

دفاتر دولتی کانادا در خارج از کشور در ۲۴ ساعت و هفت روز هفته آماده خدمات رسانی هستند. خارج از ساعات دفتر، تلفن های شما به صورت خودکار برای یک مسئول کنسولگری در اتاوا ترجمه خواهد شد یا از شما درخواست خواهد شد که پیغامتان را برای تماس بگذارید. در هر دو حالت جواب سریع خواهید داشت.

 در صورتی که یک پیغام ضبط شده بگذارید کاملا واضح باشد و شماره تلفن کامل یا آدرس خود را بگذارید. برای برخی کشورها می توانید از تلفن رایگان که برای صحبت با یک مسئول کنسولگری در اتاوا وجود دارد، استفاده کنید. همچنین شما می توانید با کسب و کار و تجارت خارجی کانادا در اتاوا به شماره ۶۱۳-۹۹۶-۸۸۸۵ تماس بگیرید. یا می توانید با Emergency Watch and Response Centre از طریق ایمیل sos@international.gc.ca

یا شماره فکس ۶۱۳-۹۴۳-۱۰۵۴ پرسش خود را مطرح کنید.

*در محل هایی که کانادا دارای دفتر محلی نیست برخی دفاتر استرالیایی یا انگلیسی می توانند خدمات اضطراری را فراهم کرده و با نزدیکترین دفتر دولت کانادا از طرف شما تماس بگیرند. پیش از ترک کانادا

 directory of Canadian embassies and consulates abroad را بررسی کنید. دولت راهنمایی کرده و  پیشنهاد  می کند  قبل از شروع مسافرت بیمه مسافرتی اختیار کنیم، چرا که  بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی که به صورت پیشامدهای تصادفی و یا اضطراری و بیماری است، برقرار شده است. همچنین مواردی مانند گم شدن چمدان، دیر رسیدن به پرواز، نیاز به آمبولانس (زمینی و هوایی)، برگشت مسافر به کشور خودش، فیزیوتراپی، بستری شدن در بیمارستان و حتی عمل جراحی و ده ها مورد دیگر در یک بیمه مسافرتی وجود دارد.

فراموش نکنید همیشه در نظر داشته باشید که هرگز بدون بیمه به سفر نروید، زیرا حادثه، لحظه، مکان و سن نمی شناسد. سفر در حالی که نامی شاد و خاطره انگیز در خود نهفته دارد می تواند با بی دقتی به تراژدی دردناکی مبدل شود. بیمه های مسافرتی تان را از بروکر با تجربه و متخصص اخذ کنید و دقیقا بدانید بیمه تان در زمان مطالبه (claim) چگونه خواهد بود و فراموش نکنید برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمائید حتماً قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است، تماس گرفته شود.

ترجمه و منابع: www.travel.gc.ca  و www.cover4u.ca

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

  • youtube.com/sherkatbimeh
  • https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.