دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل در پارلمان انتاریو طی نامه ای به استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، تصمیم دولت کانادا در اجرای مصوبه سازمان ملل مبنی بر تحریم های ویژه علیه جمهوری اسلامی را مورد تقدیر قرار داد. در این نامه به تاریخ ۲۲ جون ۲۰۱۰ آمده است:

“جناب آقای استفان هارپر، نخست وزیر محترم کانادا

اینجانب تصمیم دولت کانادا مبنی بر اجرای تعهدات این دولت در مورد مصوبه شماره ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد برای برقراری تحریم های ویژه علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران را تحسین می کنم.

طبیعی است که برخوردهای این رژیم در مورد نادیده گرفتن معیارهای بین المللی و بخصوص در ارتباط با برنامه هسته ای آن و عدم همکاری با آژانس انرژی اتمی مواجه با چنین نتایجی گردد.

اینجانب با توجه به منافع ملت ایران امیدوار است که دولت ایران مذاکرات صادقانه دیپلماتیک با جامعه جهانی را برای رسیدن به یک راه حل واقعی در مورد برنامه اتمی خویش پیش گیرد.

از جنابعالی به خاطر توجهی که نسبت به این موضوع حساس سیاسی خاورمیانه و جهان ابراز فرمودید، سپاسگزارم.”

گفتنی ست روز ۲۲ جون نخست وزیر محافظه کار کانادا، بیانیه ای منتشر کرد که طی آن بر انجام تعهدات کانادا تحت قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل، مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، به طور کامل تاکید شده است. در این بیانیه همچنین عنوان شده “این تحریم ها به منظور محدود کردن برنامه ی هسته ای ایران طراحی شده و به هیچ وجه قصد تنبیه مردم ایران را ندارد.”

متن کامل این بیانیه در شهروند ۱۲۸۷ مورخ ۲۴ جون ۲۰۱۰ منتشر شده است.