مدیریت محترم مسئول هفته نامه شهروند

با عرض سلام

ICC-logo-480x300

در طول یک ماه گذشته و همزمان با فعالیت های انتخاباتی و سپس برگزاری مجمع عمومی کنگره ایرانیان و انتخابات سالیانه آن مقالاتی چند در هفته نامه شهروند به چاپ رسیده اند که در آنها نگارندگان با ارائه اطلاعات نادرست، ساخت و پرداخت تهمت ها و برچسب زدن به هیات مدیره کنگره، فعالان جامعه ایرانی، و داوطلبان علاقه مند، سعی داشته اند با تخریب شخصیتی کسانی که دلسوز جامعه ایرانی کانادایی اند به ایجاد و گسترش تفرقه میان وجوه مختلف جامعه دامن بزنند.

مجمع عمومی کنگره امسال با همت و تلاش شایان تقدیر دکتر ارسلان کهنمویی پور رییس وقت کنگره و تنی چند از همکاران ایشان در هیات مدیره در تاریخ پانزدهم ماه مه در فضایی آرام و متین، و با کمترین حواشی، و با مطابقت کامل با موازین قانونی و حقوقی برگزار شد که گزارش آن در هفته نامه شهروند و دیگر هفته نامه ها منتشر شده است. انتخابات این دوره که در آن همه اعضا حق ورود به رقابت های انتخاباتی و همچنین شرکت در انتخابات را داشتند زیر چشمان ریزبین هیات مستقل نظارت بر انتخابات برگزار شد. این کمیته که از سه نفر از افراد با تجربه و خوش نام جامعه ایرانی تشکیل شده بود، ارزیابی قطعی و بی طرف خود را در گزارش نهایی مطرح کرد. همانطور که در آن گزارش نیز آمده است، مجمع عمومی پانزدهم ماه مه با موفقیت، شفافیت، و مشروعیت کامل برگزار شد.

اکنون هیات مدیره جدید قصد دارد با مَنِشی حرفه ای و رویکردی سازنده، تمرکز و تلاش کامل خود را بر رسیدگی به مشکلات جامعه ایرانی کانادایی بگذارد و در این راه از بازخورد سازنده همه کسانی که با حسن نیت، آرزومند پیشرفت و بالندگی جامعه ایرانی کانادایی در فضایی دوستانه و اخلاقی هستند بهره خواهد گرفت. هدف هیات مدیره جدید، تشویق فضای همکاری و همراهی در میان علاقمندان به فعالیت های اجتماعی در سطح جامعه ایرانی در کانادا است که لازمه اش اجتناب از ورود به تنش ها و جنجال هایی است که ثمره ای جز ایجاد و گسترش دسته بندی ها و رشد تفرقه در جامعه ایرانی کانادایی ندارند.

ما به نقش رسانه ها در نقد و تحلیل احترام می گذاریم و آن را لازمه ایجاد شفافیت و پاسخ گویی در جامعه می دانیم، اما انتشار مطالب توهین آمیز و حاوی اتهامات بی پایه و اخبار نادرست را خلاف اصول حرفه ای و اخلاقی روزنامه نگاری قلمداد می کنیم. ما امیدواریم که در آینده نزدیک سردبیر و مدیر مسئول محترم هفته نامه شهروند در راستای انجام وظیفه حرفه ای خود به عنوان یک رسانه مسئول و بی طرف در اطلاع رسانی صحیح، دقیق، واقعیت محور و به دور از برداشت های سلیقه ای و تسویه حساب های شخصی، نقش موثر و غیرقابل انکار خود در خبررسانی به جامعه ایرانی کانادایی را قوت ببخشند.

با کمال احترام

مهران فرازمند (دبیر هیات مدیره)

بهزاد جزی زاده (مسئول روابط عمومی)

از طرف هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا