خبرگزاری هرانا ـ حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی که از صبح روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است، همچنان بلاتکلیف در این زندان نگهداری می شود. خانواده آقای طبرزدی از پایان “اعتصاب غذای” او و ارسال پرونده اش به دادگاه انقلاب تهران خبر می دهند.

tabarzadi

یک منبع نزدیک به خانواده طبرزدی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “در تماسی که آقای طبرزدی با خانواده‌اش داشته متوجه شده‌اند دیگر در اعتصاب غذا نیست. آقای طبرزدی به خانواده اش اعلام کرده است احتمالا روز چهارشنبه اجازه ملاقات خواهد داشت.”

این منبع در ادامه خاطرنشان کرد: “خانواده طبرزدی می دانند که پرونده به دادگاه انقلاب منتقل شده و بایستی برای پیگیری به این دادگاه مراجعه کنند، اما هنوز از شعبه تعیین شده اطلاع دقیقی ندارند.”

منبع مطلع و نزدیک به خانواده طبرزدی در پایان تاکید کرد:”آقای طبرزدی هنوز بلاتکلیف است و از اتهامات وی اطلاعی در دست نیست. حداقل چیزی که خانواده وی می‌دانند این است آن طور که دادسرای شهید مقدس و رسانه‌ها گفته بودند به زودی آزاد می شود، به نظر نمی آید اینطور باشد در صورتی که تنها فعالیتش همان کمپین معیشت و فعالیت اجتماعی بوده.”

شایان ذکر است، آقای طبرزدی یک روز پس از بازداشت در جلسه بازپرسی در شعبه ۲ دادسرای شهید مقدس زندان اوین به مدت ۲ ساعت شرکت کرد، اما خانواده وی هنوز از اتهامات احتمالی او خبری در دست ندارند و تنها می دانند ایشان در وضعیت بلاتکلیف است.

پیش‌تر در آستانه شب چهارشنبه سوری احضاریه‌ای از دادسرای اوین به در خانه آقای طبرزدی ارسال شده بود که ایشان از گرفتن آن امتناع کرده بود، مامورین ابلاغ احضاریه نتیجه عدم حضور ایشان را جلب عنوان کردند.

لازم به یادآوری است آقای طبرزدی در نهم تیرماه سال ۹۴ پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.

این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.