شهروند ـ دنیس شاپووالوو  توانست روز یک شنبه با شکست دادن الکس دو مینار استرالیایی برنده ی لقب انفرادی آماتور (نوجوانان،  در مسابقات ویمبلدون شود. دنیس، جوان ۱۷ ساله کانادایی در تل آویو متولد شده و در سن ۹ ماهگی به همراه مادر تنیس باز و پدر والیبالیست خود به کانادا مهاجرت کرد. از سن ۵ تا ۱۳ سالگی زیر نظر مادرش آموزش تنیس دید. او سومین کانادایی است که توانست روز یک شنبه در گرند اسلم (Grand Slam) پیروز شود و به افرادی نظیر یوجین بوشارد برنده ی  ویمبلدون سال ۲۰۱۲ و فیلیپ پلیو برنده ی ویمبلدون ۲۰۱۲ و مسابقات آزاد امریکا سال ۲۰۱۲ ، بپیوندد.

denis-shap.jpg.

او بلافاصله بعد از پایان بازی پدر و مادرش را به عنوان برندگان اصلی مسابقه خطاب قرار داد و اضافه کرد که میلوش رانیچ (Milos Roanic) را به عنوان الگوی خود می شناسد و دلش می خواهد که روزی مانند او باشد.

سپتامبر سال گذشته دنیس و تنیس باز اهل کبک، فلیکس آگر آلیاسیم، توانسته بودند جایزه بازی های آزاد آمریکا را نیز از آن خود کنند.

دنیس شاپووالوو معتقد است که تنیس کانادا در حال رشد است و نسل بعدی تنیس امیدوارتر به سمت پیروزی پیش خواهد رفت و در آینده قهرمانان کانادایی بیشتری در گرند اسلم خواهیم داشت.