دلم نمی خواهد در دنیایی زندگی کنم که در آن مجبور به سکوتم

شهروند ـ پس از یک دوره تحقیق همه جانبه در مورد یک زن اهل تورنتو که ادعا می کرد توسط افسران پلیس در داخل یک مقر پلیس در شهر پاریس، در سال ۲۰۱۴ ، مورد تجاوز قرار گرفته است، دفتر دادستان عمومی فرانسه درخواست کرد که این دو افسر به اتهام تجاوز گروهی به دادگاه بروند.

 به نقل از یک منبع نزدیک به تحقیقات، به  توصیه دادستان به مدت دو سال تحقیقاتی پیرامون این اتفاق انجام شد. این تحقیقات باعث شد که اکنون مدارک کافی در دست باشد که شامل یک پیغام تلفنی کوتاه بین افسران مظنون است.

گروهی از قضات فرانسوی در حال بررسی شواهد هستند و به زودی طی هفته های آینده اعلام خواهند کرد که آیا دادگاهی تشکیل خواهد شد یا خیر.

Emily-Spanton

امیلی اسپنتون، قربانی تجاوز، می گوید که احساس می کند بالاخره بعد از دو سال صدایش شنیده شده است. این اتفاق در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۴ افتاد. در آن زمان امیلی به عنوان توریست در فرانسه بسر می برد و خیلی اتفاقی در این تاریخ در میخانه ای در پاریس با ۱۰ افسر پلیس روبرو شد. آنها پس از نوشیدن تصمیم گرفتند که به مقر پلیس بروند تا امیلی بتواند دیداری از این مکان به عنوان توریست داشته باشد. بر اساس اظهارات یک منبع نزدیک به تحقیقات، امیلی برای رفتن به مقر پلیس از دو ایستگاه نگهبانی عبور می کند و بعد از خوردن کمی ویسکی، در یکی از اتاق های این محل مورد تجاوز گروهی قرار می گیرد. اسپنسون از این که با موارد آزار جنسی در فرانسه و کانادا این چنین متفاوت برخورد می شود بسیار ابراز ناراحتی کرد. او طی این سالها بارها مورد بازجویی و مصاحبه قرار گرفت تا صحت گفته هایش به مقامات فرانسوی ثابت شود. به گفته وکیل امیلی اگر این اتفاق در کانادا افتاده بود، قطعا کمترین میزان بررسی و بازجویی به قربانی تعلق داشت.

او طی این بررسی ها به دلیل یادآوری اتفاقات گذشته بسیار آسیب دید، زیرا مجبور به یادآوری مواردی شد که برایش خوشایند نبود. اگر این افسران متهم شناخته شوند حداقل با ۳۰ سال حکم زندان روبرو هستند. بنابر گفته های مقامات، این که دادگاهی در این باره تشکیل خواهد شد یا نه، تا ماه آگوست اعلام خواهد شد.