پس از ظهر دوشنبه ۷ جولای ۲۰۰۸ با حضور ۱۲۰ نشریه نمایشگاه مطبوعات قومی در شهرداری بزرگ شهر تورنتو گشایش یافت. علاوه بر اهالی مطبوعات قومی، وزیر اقتصاد و دارایی دولت انتاریو، نمایندگان مجلس استانی و فدرال و رهبر حزب محافظه کار حزب مخالف دولت و پیتر شرمن از نمایندگان این حزب در مراسم حضور یافتند و از اهمیت مطبوعات قومی سخن گفتند


شهروند ۱۱۸۵

پس از ظهر دوشنبه ۷ جولای ۲۰۰۸ با حضور ۱۲۰ نشریه نمایشگاه مطبوعات قومی در شهرداری بزرگ شهر تورنتو گشایش یافت. علاوه بر اهالی مطبوعات قومی، وزیر اقتصاد و دارایی دولت انتاریو، نمایندگان مجلس استانی و فدرال و رهبر حزب محافظه کار حزب مخالف دولت و پیتر شرمن از نمایندگان این حزب در مراسم حضور یافتند و از اهمیت مطبوعات قومی سخن گفتند. جیم کرجیانس Jim Karygiannis نماینده "Agincourt" در مجلس فدرال از جمله گفت: اختصاص چهاردرصد بودجه تبلیغات به مطبوعات قومی که یکی از پر اهمیت ترین انواع رسانه ها در گستره ی ملی کانادا هستند، نادیده گیری اقوام و رسانه های آنان است و دولت باید در این باره چاره اندیشی کند. جان توری رهبر حزب محافظه کار مخالف دولت لیبرال نیز از اهمیت مطبوعات قومی گفت و اظهار امیدواری کرد که ماجرای مالیات  PST مطبوعات قومی هر چه زودتر به سود این رسانه ها سرانجام یابد. مایکل چن وزیر مهاجرت انتاریو نیز از حضور پررنگ و اهمیت انکار ناکردنی مطبوعات قومی گفت و افزود که دولت دالتون مک گینتی متوجه این حضور هست و نخست وزیر ضمن شادباش این نمایشگاه شما نقش مطبوعات قومی را در سرنوشت کاناداییان و انتاریویی ها بسیار پررنگ می داند. تام سارس رئیس مطبوعات قومی از شهردار دیوید میلر و از نمایندگان دولت و بویژه نماینده Chin رادیو و تلویزیون های قومی که به همت زنده یاد جانی لمباردی بنیاد نهاد شده است و هم اکنون توسط فرزندان او اداره می شود، سپاس گفت و افزود که اشاره و تاکید همه ی سخنرانان بر اهمیت مطبوعات قومی، هم باعث دلگرمی ما می شود و هم وظیفه دولتمردان را در برابر این طیف گسترده ی رسانه ای یادآوری می کند.

در گشایش نمایشگاه مطبوعات قومی از حاضران با نوشیدنی و پیش غذاهای متنوع پذیرایی می شد. در این مراسم حضور ایرانیان پررنگ تر از دیگر اقوام بود. این نمایشگاه تا پایان این هفته برای بازدید عموم دایر خواهد بود.