تورنتواستار می نویسد، چند روز اخیر همه مردم متوجه وضعیت ناپایدار آب و هوا شده اند و این شرایط تا چند روز آتی ادامه خواهد داشت. 


شماره ۱۲۱۰ ـ پنجشنبه  ۱ ژانویه ۲۰۰۹


 

تورنتواستار می نویسد، چند روز اخیر همه مردم متوجه وضعیت ناپایدار آب و هوا شده اند و این شرایط تا چند روز آتی ادامه خواهد داشت. کارشناسان اداره هواشناسی دمای روز ۲۷ دسامبر را ۱۱ تا ۱۲ درجه سانتی گراد اعلام کردند که رکورد دمای۹.۴ سانتی گرادی ۲۷ دسامبر سال ۱۹۴۹ را شکسته است. روزهای مه آلود همراه با بارش باران و برف توام، تورنتو را در مرطوب ترین روزهای زمستانی فرو برده است.

لارین فارل، رئیس سازمان حوادث غیر مترقبه(flood duty) تورنتو در این باره می گوید:«ما توصیه می کنیم شهروندان در نزدیکی جریان آب قرار نگیرند و مراقب فرزندان و حیوانات خود باشند». کاهش دمای تا منفی ۱۸ درجه هفته گذشته تورنتو، نوسان دمای ۳۰ درجه ای این شهر را نشان می دهد. در مدت زمان بارندگی یا مه غلیظ پیاده روی نیز چون رانندگی با خطراتی روبروست.

پیاده روهایی که مملو از برف و یخ بود همگی به دلیل بارندگی پاک شده است. جبهه هوای رسیده از خلیج مکزیک گرما و رطوبت زیادی به همراه داشته است. الارز از اداره هواشناسی کانادا می گوید:«این شرایط مردم را سردرگم می کند، ولی جای نگرانی نیست و هر چند سال یکبار این اتفاق خواهد افتاد».