طبق خبرهای تایید شده گویا جناب بان کی مون، استعفا داده و نوشته: اگر یکی پیدا شود و وظیفه سازمان ملل خیلی متحد را برای ما روشن کند، بنده تا آخر عمر مدیونش خواهم بود.

هرچه هم به خیر ندیده کوفی عنان گفتیم قبل از رفتن، فوت و فن این کار را به ما یاد بده،  جواب می داد: فوت و فن ندارد، لم می دهی پشت میز و فوقش ماهی سه چهار بار اظهار تاسف می کنی و شب هم با دوستان میروی گردش. ضمنا وردست خوش تیپی هم داری که جای دوست و دشمن را نشانت می دهد، اما بخشکی شانس. به ما که رسید وضع دنیا چنان قاراشمیش شد که وردست خوشگل ما هم گیج شده که کی دوست است و کی دژمن.

UN--moon-cartoon

اردوغان تگری می زند. تا دیروز میگ روسی توی هوا نعل می کرد، امروز کاخ سفید را هدف گرفته. تا پس پریروز  می گفت، بشار اسدِ خبیث، رفتنی است. امروز می گوید: مثل اینکه از بشار اسد حرامزاده تر هم پیدا می شود. شب ها گیلاس اش را به گیلاس نتانیاهو می زند، صبح ها کردها را بمباران می کند. جمهوری اسلامی کردهای خودش را می کشد، اما دست نوازش بر سر کردهای عراق و ترکیه می کشد. آمریکا متحد اسرائیل است و دوست جمهوری اسلامی در عراق. اسرائیل دشمن جمهوری اسلامی است و متحد کردها در منطقه. عربستان به اسرائیل نزدیک می شود و از متحد سنتی خودش آمریکا فاصله می گیرد. جمهوری اسلامی با طناب ایرانی ها را دار می زند و ایرانی ها خوشحالند سرشان با شمشیر داعش بریده نمی شود. دارزدن و سر بریدن اینور دنیا ربطی به حقوق بشر ندارد، اما در غرب در ردیف کارهای ناشایست به حساب می آید. سردار حاج قاسم فرمانده سپاه قدس است. سپاه قدس تاکنون بیش از ۱۷۰ ایرانی را در داخل و خارج ترور کرده. ایرانی ها از ترس سپاه قدس به خارج گریخته اند و در خارج به سردار قاسم مدال می دهند. روسیه تصمیم به شروع جنگ جهانی سوم گرفته، اما نمی داند به کدام کشور حمله کند. در سوریه در کنار اوباماست و در خود آمریکا با رقیب سرسخت اوباما ترامپ نرد دوستی می بازد. ترامپ با پوتین علیه آمریکا متحد شده. رهبر جمهوری اسلامی آمریکا را دشمن شماره یک خود می داند، اما نماینده اش حسین شریعتمداری برای آتش زدن برجام که زیر نظر شخص رهبر به انجام رسیده، با ترامپ همدست شده. عده ای اما، خیال خودشان را راحت کرده و می گویند همه اینها دست شان توی یک کاسه است و دنیا را فیلم کرده اند. مردم خاورمیانه نیز که از دست بازی بکش بکش خسته شده اند، با خوشحالی رفته اند سراغ بازی پوکمن گو، و سرگرم بازی جدیدی شده اند.

شیرین عبادی: یکی بداد مسلمانان میانمار برسد

توی این هیری بیری شیرین عبادی گوشه کت دبیرکل سازمان ملل خیلی متحد را می کشد و از بان کی مون می خواهد که به داد مسلمانان میانمار برسد. بان کی مون پاسخ می دهد که دولت میانمار هنوز آب بندی نشده و باید مدتی صبر کرد. شیرین بانو می گوید که محض رضای خدا مسلمانان میانمار را از دست بودایی ها نجات بدهید. بان کی مون گیج شده که سازمان ملل، چه کسی را اول نجات دهد. مسلمانان یمن را از دست مسلمانان عربستان، مسلمانان افغانستان را از دست مسلمانان طالب، یا مسلمانان سوریه و موصل را از دست امارت اسلامی داعش؟ و به خانم عبادی پیغام داده: به روی چشم اما اجازه بدهید اول بین مسلمانان جهان آتش بس برقرار شود تا نوبت به آتش بس بین مسلمانان و کفار برسد.

shirin_ebadi-cartoon

شیرین عبادی هم به کمیته صلح نوبل پیغام داده که اقلا جایزه نوبل را از رهبر برمه پس بگیرید. کمیته صلح نوبل هم پاسخ داده: برخی از ایرانی ها همین توصیه را در مورد شما هم داشتند ولی توی مرام ما نیست وقتی چیزی به کسی دادیم پس بگیریم.

 

اجلاسیه مهم اتحادیه عرب در موریتانی

خبرگزاری های معتبر این روزها فرصت سر خاراندن ندارند، اما خبرگزاری های دست دوم خبر از برگزاری اجلاس نه چندان مهم اتحادیه عرب در موریتانی داده اند. گویا قرار بوده این اجلاس در مراکش برگزار شود. اما دولت مراکش اعلام کرد: یا اخی صرف نمی کند. و در حالی که اجلاس را به موریتانی تحویل می داد، گفت: هذا بلاش(مفتی)، خیرش را ببینید.

دولت عراق نیز اعلام کرد که طفلکی فواد معصوم درس اش را حفظ نیست و باباش اجازه نمی دهد. سلمان عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی هم گفت که فعلا سرگرم السرویس کردن برادران عربِ خود در یمن است و فرصت سر خاراندن ندارد. ابومازن هم گفته وقتی اکثر کشورهای اسلامی و عربی زیر جلکی مشغول یه قل دوقل با اسرائیل اند، به صرفه تر است که ما هم مستقیما با خود اسراییل وارد معامله شویم. ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفته: حس اش نیست. ملک السیسی سوم، پادشاه مصر نیز گفته: بهش فکر می کنم. ضمن این که وائل ابوفاعور وزیر بهداشت لبنان در اطلاعیه ای تذکر داده که مسافرخانه های موریتانی بهداشتی نیستند و از نظر ساختاری محل مناسبی برای اقامت هیئت های دیپلماتیکی نیستند. وزیر جهانگردی موریتانی هم پاسخ داده: یا اخی حالا دیگه ما اخی شدیم؟ تازه یکشب که هزار شب نمی شود. بقیه کشورهای شرکت کننده نیز حیران مانده اند علیه چه کسی قحط نامه صادر کنند تا اینکه سرانجام پس از راهنمایی های یک شیرناپاک خورده ای تصمیم گرفتند اعلانیه بدهند و از دولت جمهوری اسلامی بخواهند سه تا جزیره را با یک نوشابه اضافه به امارات پس بدهد. اتحادیه عرب در خاتمه از کشورهای عضو می خواهد دفعه بعد به همراه مسواک و حوله یک دست تخته و یا شطرنج یا حداقل یک دست ورق به همراه داشته باشند.

 

جنگ ریش و دیش

یکی از وزرای مهم دولت با خلوص نیت گفته که برای نجات فرهنگ، تمدن، محیط زیست و به طور کلی فلات ایران باید ریش گرو بگذاریم. در پی این هشدار خیرخواهانه، مقامات بلند پایه کشور تصمیم گرفتند تا دیر نشده بجنبند و ریش گرو بگذارند و چاره اندیشی بکنند. سرانجام پس از دو سه هفته رای زنی و مخ زنی به این نتیجه رسیدند که همه اش زیر سر ماهواره مادرمرده است. و بهترین ریش برای گرو گذاشتن نیز ریش تیمسار نقدی است که سابقه گروکشی دارد.

sattelite-dish

تیمسار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حالی که فرمان تانک را به چپ و راست می چرخاند و بوق می زد و با شجاعت تمام دیش های زنگ زده یکصد هزار دستگاه ماهواره را از بین می برد گفت: ببین برادر کسی که در مسند فرهنگی قرار می‌گیرد باید صادق و روراست باشد نه اینکه ببیند مردم از چه چیزی خوششان می‌آید و همان را بگوید. آگاهان هم گفتند حق با جناب تیمسار است چون وزیری که به ساز مردم برقصد نشان می دهد که دلش با نظام صاف نیست.