شهروند ـ گولمهک خان (Gulmehek Khan) ، ۱۲ ساله، شاعری جوان با روحی کهنسال است. اولین کتاب شعرش با نام “گل ها” در دسامبر سال گذشته، زمانی که تنها ۱۱ سال داشت، منتشر کرد. او از سن ۷ سالگی شروع به نوشتن شعر کرد. الهام گرفته از مهاجرت خانواده اش از می سی ساگا به دوبی، گولمهک به مسایلی از قبیل زندگی، موفقیت و زورگویی در مجموعه اش می پردازد، موضوعاتی که از تجربه ی زندگی اش می آید، از احساسات و از معرفتش.

به عقیده ی او چیزی مهم تر از خود زندگی وجود ندارد و زندگی بهترین موهبت است. گولمهک تحت تاثیر پدر بزرگش که شاعر بود،  سلمان خان، بازیگر بالیوود و ادوارد لییر، نوشتن شعر را به عنوان سرگرمی شروع کرد. او هیچ وقت تصور نمی کرد که نوشته هایش چه سرانجامی خواهند داشت تا اینکه مادرش، نارین، ۱۷۰ تا از نوشته هایش را جمع آوری کرد و بر آن شد که آن ها را در دوبی به چاپ برساند. نشر Motivate در ژانویه سال ۲۰۱۵ این قرارداد را پذیرفت. اکنون این کتاب برای خرید در آمازون موجود است و درآمد فروش ۳۰۰ نسخه از این کتاب به کمپین ضد زورگویی در مدرسه بین المللی نورد آنگلیا(Nord Anglia)، در دوبی، تعلق خواهد گرفت.

gulmehek-khan

او می گوید که دلش می خواهد همه کودکان از او بیاموزند و سعی کنند که علیه زورگویی مبارزه کنند و آن را پایان دهند. غلبه بر زورگویی و چاپ کتاب مواردی است که گولمهک به آنها افتخار می کند و باعث شده است که نظر مقامات امارات متحده ی عربی را به خودش جلب کند. برخی از اشعار او درباره ی شیخ محمد ابن رشید آل مکتوم، نخست وزیر و امیر دوبی، می باشد، که شاعر جوان از او بسیار الهام گرفته است.

گولمهک که در تلاش است تا در کانادا نیز به فعالیتش ادامه دهد، می گوید در حال کار کردن بر روی یک سری داستان درباره ی یک ببر به نام فربال است و دلش می خواهد تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی شود. دوست دارد وقتی بزرگ شد به نوشتن شعر ادامه دهد و دامپزشک شود، اما اکنون برای رفتن به مقطع هفتم  تحصیلی خودش را آماده می کند.