هفته ی دوم المپیک ریو ۲۰۱۶

شهروند ـ زنان کانادایی در هفته دوم مسابقات نیز خوش درخشیدند. پنی اولکسیاک توانست پنج شنبه شب مدال طلای شنای ۱۰۰ متر آزاد را از آن خود کند و تعداد مدال هایش به ۴ عدد برسد. تا به حال هیچ ورزشکار کانادایی نتوانسته است چنین رکوردی  را در این مسابقات از آن خود کند.

همچنین روز جمعه جادوی مشارکت پاتریشیا اوبی (Patricia Obee ) و لیندسی جنریچ ( Lindsay Jennerich) اثر کرد و توانستند مدال نقره قایق رانی سبک وزن زنان را به دست بیاورند.

روزی مک لنان ( Rosie MacLennan)، ژیمناست آکروباتیک کانادایی نیز در همین روز توانست برنده ی مدال طلای ژیمناستیک شود.

 هیلاری کدول (Hilary Caldwell) موفق به دریافت مدال برنز ۱۰۰ متر کرال پشت زنان شد. این مدال ششمین مدال در مسابقات شنای المپیک ریو ۲۰۱۶ بود.

و اما روز شنبه تیم دوچرخه سواری زنان توانست مدال برنز این دوره از مسابقات را به دست بیاورد. و برایان تیسن ایتون (  Brianne Theisen-Eaton) نیز در رشته ورزشی هفتگانه زنان مدال برنز را کسب کرد و با این حساب زنان کانادایی توانستند ۱۲ مدال اول المپیک ریو ۲۰۱۶ را به دست بیاورند.

rio-13-oleksiak-penny
rio-12-andrede-grasse
rio-11–theisen-eaton-brianne
rio-10–caldwell
rio-9-team-canada
rio-8-hilarycaldwell
rio-7-Lindsay-Jennerich
rio-6–bolt–de-grass
rio-5-rosiemaclennan
rio-4-rowing
rio-3-derek-drouin
rio-2–theisen-eaton-brianne
rio-1-derek-drouin

و بالاخره اولین مرد کانادایی روز یکشنبه صاحب مدال شد. آندره دو گراس، دونده ی کانادایی، توانست  برنده ی مدال نقره ی رشته ی  دو ۱۰۰ متر سرعت شود و ۱۳مین مدال المپیک ریو ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

سه شنبه شب نیز دومین مرد ورزشکار کانادایی، درک دروین (Derek Drouin) ، برنده ی مدال طلای پرش ارتفاع شد.

جدول توزیع مدال ها تا صبح پنجشنبه ۱۸آگوست۲۰۱۶:
rio-medal-standing

گفتنی ست ایران با دو طلا و دو برنز در جایگاه ۳۱ جدول ایستاده است.