شهروند ـ شوهر یک زن ۵۶ ساله اهل تورنتو، بعد از اینکه به فرزندانش اعلام کرد مادرشان در خواب مرده است، به قتل درجه دو متهم شد. دان ریل (Dan Reil) ، ۵۶ ساله، یک روز بعد از اینکه سه فرزندش به خانه آمدند تا در جریان مرگ مادرشان قرار بگیرند به اتهام قتل دستگیر شد. کریستال ریل ، ۳۱ ساله و دختر خانواده ، می گوید که به آنها گفته شد که مادرشان در خواب مرده است، ولی هنگاهی که با جسد مادرشان روبرو شدند و وضعیت آن را دیدند متوجه شدند که یک چیزی در این میان درست نیست.

کاترین پلیتاز به همراه نوه اش

کاترین پلیتاز به همراه نوه اش

همسر دان، کاترین پلیتاز(Plytas) ، از یک بیماری اختلال سیستم عصبی بدن رنج می برد و قتل او ۴۱  امین مورد قتل گزارش شده در سال جاری است.

به گفته ی کریستال،  دان ریل که مدت ۳۸ سال بود با پلیتاز ازدواج کرده بود سال گذشته برای روان درمانی به بیمارستان رفته بود. خانواه ی پلیتاز برای کنار آمدن با این تراژدی دست و پنجه نرم می کنند و مرگ مادرشان را اتفاقی وحشتناک و غم انگیز می خوانند.

کریستال می گوید مادرشان دوست داشتنی و مهربان و بویژه با نوه هایش بسیار خوش اخلاق بوده است. او ۴ روز قبل از مرگ مادرش با او دیدار کرد و می گوید که اگر بتواند نیمی از ویژگی های مادرش را داشته باشد بسیار خوشبخت است. دان ریل روز پنجشنبه در دادگاه کالج پارک حاضر شد.