بی بی سی: هما هودفر، استاد ۶۵ ساله دانشگاهی در کانادا که از خرداد ماه در ایران زندان به سر می برد، به دلیل شرایط نامناسب جسمی در بیمارستان بستری شده است.

خانواده این زندانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که او دچار “سرگیجه‌های شدید، ضعف مفرط و سردردهای تشنجی” است.

Homa-Hoodfar

یکی از اعضای خانواده خانم هودفر با ابراز نگرانی از وضعیت او در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: “خانم هودفر مشکل بیماری عصبی دارد و ما داروها را تحویل داده‌ایم، اما نمی دانیم که داروهایش را در اختیارش می گذارند یا خیر.” همچنین به گفته خانواده خانم هودفر قاضی پرونده در تلاش است تا وکیل این استاد دانشگاه را “برکنار” کرده و وکیل دیگری برای وی در نظر بگیرد.

براساس بیانیه خانواده این زندانی، با اینکه گفته شده دادستانی کیفرخواستی علیه او صادر کرده و قاعده بر این است که پس از کیفرخواست زندانی به بند عمومی فرستاده شود، او همچنان در انفرادی و تحت نظر سپاه است.

به گفته خانواده خانم هودفر، وی از اوایل اسفند ماه برای دیدار خانواده و پژوهش درباره حضور زنان در انتخابات مجلس ایران به این کشور سفر کرده بود و در خردادماه بازداشت شد.

گفته می شود که خانم هودفر، ۶۵ ساله، به “همکاری با یک دولت خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران” متهم شده است. اتهامات او هنوز رسما اعلام نشده است.