شهروند- روز شنبه ۲۱ مارچ بسیاری از کانادایی ها، اعم از فعالان حقوق زنان، اساتید دانشگاه، فعالان محیط زیست

و بسیاری از شهروندان عادی،  با به سر داشتن کلاه های صورتی و به شکل گربه در آمریکا و در بسیاری از شهرهای کانادا در همراهی با رژه ی زنان در واشنگتن، که البته تنها در واشنگتن نبود، به خیابان ها آمده و با در دست داشتن شعارهای ویژه این روز با زنان آمریکایی علیه سیاست های ترامپ ، رییس جمهور جدید ایالات متحده ی آمریکا، همدردی خود را ابراز کردند.

کانادایی ها می گویند که دلیل آمدنشان به خیابان این است که به زنان در همسایگی خود بگویند که تنها نیستند و هیچ کس نمی تواند حقوقی که برای آنهاست و به آنها داده شده است را از آنها سلب نماید.

در شهرهای مختلف کانادا اعم از تورنتو، ونکوور، ساسکاتون و کلگری بسیاری از کانادایی ها، از کودک تا پیر و در حدود ۳۰ راه پیمایی مجزا، با شعارهایی با مفاهیم اعتراضی به خیابان ها آمدند و حدود ۸ اتوبوس حامل کانادایی ها شامل بسیاری از اساتید دانشگاه نیز برای شرکت در این تظاهرات به ایالات متحده ی آمریکا، واشنگتن رفتند.

در آمریکا انتظار می رفت که حدود ۲۰۰هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند که این عدد در واشنگتن بالغ بر ۵۰۰هزار نفر تخمین زده شد.

 این تظاهرات پیام مهمی برای رییس جمهور جدید ایالات متحده در بر داشت، پیامی حامل این مفهوم که حق زنان گرفتنی نیست و حقوق زنان همان حقوق بشر است و باید به آن احترام گذاشته شود. در امریکا بسیاری چهره های سرشناس هالیوودی و سیاسی در میان تظاهرات کنندگان به چشم می خورد.