شهروند ـ برای بسیاری از مردم آموختن زبان انگلیسی و پذیرفته شدن در دانشگاه در یک قاره دیگر آرزویی دست نیافتنی است، اما برای دیکی سوریاتماجا (Diki Suryaatmadja) 12 ساله از اندونزی، این اتفاق چندان عجیب نیست. از سپتامبر امسال با شروع کلاس ها در دانشگاه های کانادا،  دیکی جوانترین دانشجویی خواهد بود که در دانشگاه واترلو، در رشته ی فیزیک، شروع به تحصیل خواهد کرد. او امسال به عنوان دانشجو در رشته ی فیزیک پذیرفته شد و قرار است در زمینه های ریاضی و شیمی و اقتصاد نیز درس انتخاب کند. دیکی آنقدر جوان است که زمانی که لیسانس خود را در رشته ی فیزیک بگیرد هنوز به سنی نرسیده است که بتواند گواهینامه ی رانندگی داشته باشد.

diki-suryaatmadja

دیکی می گوید که کانادا مردم بسیار مهربانی دارد. او کمی نگران سازگار شدن با فرهنگ و محیط جدید است و نگرانی زیادی از هوای سرد زمستان دارد.

مقامات دانشگاه می گویند، زمانی که با پذیرش او موافقت شد از سن دیکی اطلاعی نداشتند و تنها به دلیل نمرات درخشان و کارنامه ی تحصیلی او که از بهترین های ارائه شده به واترلو است، این تصمیم گرفته شد. تمام تلاش دانشگاه بر این است که دیکی از بهترین مشاوره و کمک آموزشی بهره مند شده و بتواند با وجود سن کم دانشجوی موفقی باشد.