انستیتو بیمه گران کانادا در این هفته به دعوت سندیکای شرکت های بیمه آلبرتا و نیوبرانزویک و مانیتوبا تشکیل جلسه داد تا پیرامون آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۶ـ ۲۰۱۵ تصمیم مناسبی برای تخمین حق بیمه های سال آتی برای همه استان های کانادا داشته باشد. این مطلب از آنجا شروع شد که آمارگران خسارات بیمه ای  نسبت حق بیمه های دریافتی به خسارات پرداختی را بسیار کمتر از حد انتظار یافتند. از جانب دیگر در این ارقام(خسارات) رشد بسیار چشمگیری داشتند که دلیل منطقی برایش هنوز نیافته اند.

میانگین خسارات تخمین زده و پرداخت شده در سال ۲۰۱۶ حدود  ۳۰ الی ۶۸ درصد نسبت به ۱۴ سال گذشته افزایش یافته است. این رقم در استان های متفاوت متغیر است و بین ۳۰۵ الی ۶۰۰ میلیون دلار در نوسان است.

آقای دان گویموند ریس بخش دولتی بیمه مانیتوبا به عنوان یکی از سخنرانان جلسه مطالب خود را با این موضوع شروع کرد که خسارات حاصله از سیل چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار به صندوق بیمه دولتی مانیتوبا تحمیل کرد، البته این همه ماجرا نیست، بلکه در دوره یاد شده خسارات بیمه اتومبیل ۱۲۵ میلیون دلار اضافه شده بود که انتظار آن تا حد ۷۴ میلیون دلار بیشتر نمی رفت. در حال حاضر مجبور هستیم برای تأمین این مبلغ درصدی را به حق بیمه های اتومبیل برای سال ۲۰۱۷ به این ایالت اضافه کنیم، البته همانطور که مستحضر هستید ۴ ایالت در کانادا از تأمین و پشتیبانی دولتی برخوردارند که عبارتند از:

مانیتوبا، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و کبک.

insurance

کارشناسان هنوز به یک رقم یکسان دست نیافتند، ولی افزایش ۲ درصدی چیزی محتمل به نظر می رسد باید دید که آیا این افزایش برای همه ی استان های کانادا عملی است یا خیر؟

خانم آماندا دین قائم مقام انستیتو بیمه گران کانادا به عنوان دومین سخنران رهبری جلسه را به دست گرفت و سخنان خود را با این مطلب شروع کرد که اگر تمامی این آمار و یافته ها را قبول کنیم آیا تصور می کنید که بازار بیمه و از همه مهمتر خریداران بیمه حاضرند با این افزایش خود را تطبیق بدهند؟

از ۵ سال پیش به این طرف ما کارشناسان بیمه ای همواره به مصرف کنندگان بیمه این قول را داده ایم که بیمه اتومبیل ارزان می شود و آن ۱۵ درصد کاهش را هم با تأخیر دو ساله انجام دادیم و حالا درصدد هستیم که بین ۲ الی ۵ درصد حق بیمه را گران کنیم که به نظر نه منصفانه است و نه عملی.

تعدادی از بروکرهای خبره بیمه که در جلسه شرکت داشتند در تایید مطالب مطرح شده و در راستای حفظ حقوق بیمه گذاران (خریداران بیمه) سخنان خانم آماندا دین را حمایت کردند و از سیاست گذاران بیمه خواستند که اصلا به ساختار حق بیمه دست نزنند چون کشش پذیری حق بیمه بسیار شکننده است و توان پذیرش در مصرف کننده نیست.

برای اینکه از رقابتی بودن حق بیمه های خود مطمئن شوید حتما با  بروکر بیمه متخصص و آگاه مشورت کنید.