شهروند ـ در ماه می سال ۲۰۱۶ اعلام شد که گورد داونی، خواننده و ترانه سرای کانادایی گروه راک معروف Tragically Hip به سرطان مغز دچار است و از همان زمان او به طور علنی و با جدیت تمام مبارزه ی خود را با این بیماری شروع کرد و برای بسیاری افراد که طرفدار او هستند نوید بخش و امیدوار کننده بوده است.

نبرد این خواننده با این بیماری مهلک باعث شد که وی به خبرسازترین چهره ی سال ۲۰۱۶ تبدیل شود.  تاثیر عمیق او بر فرهنگ کانادایی تمام خبرنگاران و روزنامه نویسان را برآن داشت تا در طی سال گذشته تمام زندگی او را به تصویر بکشند. گورد داونی توانست با کسب ۲۶ رای (۳۹ درصد آرا) در یک همه پرسی سالانه برای اولین بار در طی ۷۰ سال به عنوان چهره ی سرگرم کننده خبرساز انتخاب شود.

مبارزه ی عمومی و امیدوارانه ی داونی با بیماری سرطان باعث شده است که رای دهندگان به طور عاطفی و عمیقی با وی رابطه برقرار کنند و وی را به عنوان مهمترین چهره ی خبرساز سال ۲۰۱۶ انتخاب کنند.  از زمانی که بیماری داونی به شکل عمومی اعلام شد بیش از ۱ میلیون دلار برای تحقیقات در زمینه ی بیماری سرطان کمک مالی جمع آوری شد. او همچنین در پی ایجاد وامی است تا بتوان از طریق آن تسهیلاتی فراهم آورد که باعث بهبود روابط بین مردم بومی و غیربومی در کانادا شود، مهم نیست که شما چه رنگ پوستی دارید، حتی اگر بنفش رنگ باشید مهم این است که یک انسان هستید و این چیزی است که برای داونی مهم است و برای آن تلاش می کند.