شهروند- بر اساس اعلام سازمان بهداشت و درمان کانادا، یک سری از آنتی بیوتیک ها که با نام fluoroquinolones شناخته می شوند ممکن است با برخی عوارض جانبی نظیر از کار افتادگی عضلانی و اختلال در سیستم اعصاب در ارتباط باشند. این سری از آنتی بیوتیک ها شامل تمام آنتی بیوتیک های تزریقی و خوراکی می شوند که برای درمان ناراحتی های تنفسی، مشکلات مجاری ادرار و سایر عفونت ها استفاده می شود. این آنتی بیوتیک ها با نام های زیر و به صورت اصلی و ژنریک به فروش می رسند: (Ciprofloxacin (Cipro، (Moxifloxacin (Avelox، Levofloxacin، Norfloxacin، Ofloxacin.

در سال ۲۰۰۸ سازمان بهداشت و درمان کانادا و سازمان دارو و غذای ایالات متحده ی آمریکا از سازندگان این آنتی بیوتیک ها خواسته بود که برچسبی بر روی بسته ی این داروها بزنند که به مصرف کننده هشدار بدهد این داروها ممکن است باعث پارگی تاندون شود.

اما اکنون سازمان بهداشت و درمان کانادا اعلام می کند که عوارض جانبی تنها محدود به پارگی تاندون نیست و ممکن است در موارد خاص باعث آسیب زدن و از کار افتادن اعصاب شود. بنابراین اگر در هنگام مصرف این داروها با مشکلاتی نظیر درد عضلانی، بی حسی و علائمی از این قبیل مواجه شدید سریع با پزشک معالج خود تماس بگیرید.