کشور کانادا در زمره معدود کشورهایی است که با توجه به احترامی که به تنوع ساختار ملیتی- جمعیتی خود دارد هر سال چندین سال نو را جشن می گیرد. این اعیاد از دسامبر با سال نو مسیحی و کلیمی شروع و با تنوع سال چینی که  سمبل حیوانات متنوع است، ادامه می یابد و شاید تکمیل کننده آن هم جشن شروع بهار باشد که مظهر تجدید زندگی است و نوروز نامیده می شود. البته سال نو هندی (هالی) را هم نباید از یاد برد که با آن تنوع رنگ و رقص و پایکوبی در نوع خود بی رقیب است.

در تمامی این اعیاد مردم با اتکاء به باورها و رسم و رسوم خود سعی دارند تا نشان دهند که شاد هستند و دوست دارند بقیه را هم در این شادی سهیم کنند. آتش بازی، رنگ پاشی و سرو انواع غذا و نوشابه در اماکن عمومی را می توان از این موارد نام برد.

در تمامی این مراحل حفظ مسایل ایمنی و امنیتی در اولویت و از همه مهمتر رعایت حقوق بقیه شهروندان خواهد بود از این رو لزوم بررسی ریسک و خرید پوشش های بیمه ای مناسب ضروری به نظر می رسد.

شرکت بیمه ای پال یکی از شرکت های بیمه ای است که در این زمینه تخصص دارد و برای انواع ریسک های مرتبط چه داخل سالن و چه در فضای باز پوشش بیمه ای لازم را طراحی کرده و برای هر مدت زمانی از یک روز تا چند ماه امکان خرید بیمه را فراهم کرده است.

آقای مت تیلور مدیر اجرایی شرکت بیمه پال در این زمینه با مسئولان شهرداری مذاکره ای داشت که نظر شما خوانندگان محترم را به آن جلب می کند:

هر جشنی با هر اندازه و ساختاری قابل بیمه کردن نزد شرکت بیمه پال است چه عروسی، کارناوال، آتش بازی یا سیرک باشد چه حتی یک جشن موسیقی کلاسیک در محل سالن شهرداری همه متفق القول به یک بیمه مسئولیت جامع نیاز دارند که معمولا تا سقف ۵ میلیون دلار را تحت پوشش خواهد داشت و در ثانی با توجه به ماهیت جشن در کنار مسئولیت هایی از قبیل مسئولیت سرو غذا و مشروبات الکلی، مسئولیت انتقال آتش و سرایت به همسایگان در مورد آتش بازی های سال نو چینی و مسئولیت تبلیغات غلط که احتمالا باعث جریحه دار شدن ریشه های قومی و ملیتی خواهد شد و ممکن است به سو کردن (تحت تعقیب قانونی قرار دادن) یکطرف علیه طرف دیگر شود، را برعهده دارد.

در این میان یکی از مواردی که ممکن است دیده نشود ولی مهم است وجود مقاطعه کاران جانبی هستند که هر مقاطعه کار اصلی ممکن است در حین انجام کارش از ایشان و تخصصشان استفاده نماید. در این زمینه شرکت بیمه پال همیشه اصرار دارد که اگر مقاطعه کار اصلی مثلا کسی که آتش بازی را به عهده دارد اگر از مقاطعه کاران حفاظت و ایمنی استفاده می کند حتما مطمئن باشد که ایشان نیز بیمه مسئولیت کافی و مناسب داشته باشند تا در صورت خسارت و تثبیت درجه تقصیر هر کدام از طرفین قادر باشند با توجه به بیمه مسئولیت خود جبران خسارت کنند. اگر قصد برگزاری جشنی را دارید با بروکر بیمه خود مشورت کرده و مناسب با نیازتان پوشش بیمه لازم را خریداری نمایید.