اینجا کاناداست. زمستان و برف فراوان. تمامی اهالی تورنتوی بزرگ بارش برف زیادی را در این زمستان تجربه کرده اند، اما بنابر اینکه در کدام منطقه زندگی می کنید …


شماره ۱۲۱۳ ـ پنجشنبه  ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹


 


 

اینجا کاناداست. زمستان و برف فراوان. تمامی اهالی تورنتوی بزرگ بارش برف زیادی را در این زمستان تجربه کرده اند، اما بنابر اینکه در کدام منطقه زندگی می کنید، میزان بارش برف کمی متفاوت است. آرنولد اشتون از اداره محیط زیست کانادا به خبرنگار تورنتو استار گفت:«به عنوان نمونه در فاصله روز ۱۷ ژانویه تا ساعت هفت بعد از ظهر ۱۸ ژانویه حدود ۲۶ سانتی متر برف در منطقه دانزویو باریده است. در مجموع مناطق شمالی و شرقی با بارش بیشتری مواجه هستند. لیکن در این  میان برخی مناطق نیز دیده می شوند که بارش کمتری در آنان صورت می گیرد. به عنوان نمونه در دو روز ۱۷ و ۱۸ ژانویه در ناحیه وودبریج با بارش ۱۸ سانتی متری برف مواجه بوده ایم. در صورتی که در برمپتون هشت سانتی متر و در مونومیلز ۱۴ سانتی متر برف باریده است. در ضمن در ایست یورک در همین فاصله زمانی ۱۴، در داون تاون ۱۲، در شمال منطقه ویتبی ۳۰ و در شمال غربی اوریلیا ۲۴ سانتی متر بارش داشته ایم».

در روز یاد شده جاده های لغزنده، سبب بروز تصادفات متعددی در تورنتوی بزرگ شد و بسیاری از پروازها در فرودگاه بین المللی پیرسون با تاخیر انجام گرفت. تمام بزرگراه ها باز بود، لیکن پلیس استان انتاریو اعلام کرد به دلیل تصادف در یکی از بزرگراه ها ترافیک شدیدی ایجاد شده است. به دلیل بارش برف سنگین ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه اسکاربرو متوقف شد  و تا ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر این توقف ادامه داشت. در فرودگاه پیرسون بسیاری از پروازها کنسل شد و برخی دیگر با تاخیر صورت گرفت.

از این زمستان به عنوان یکی از پر برف ترین زمستان های کانادا یاد شده است. سایت هواشناسی واقع در فرودگاه پیرسون بارش برف را تا کنون ۱۱۵ سانتی متر تخمین زده است و تا آخر سال حدود ۷۸ سانتی متر  دیگر برف خواهیم داشت که بارش برف را به حدود ۱۹۴ سانتی متر می رساند. این میزان بارش برف در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. مارک سیفرت از هواشناسی اداره محیط زیست کانادا در مصاحبه ای به خبرنگار تورنتو استار گفت: «تورنتو در ماه های فوریه و مارچ نیز با بارش برف زیادی روبرو خواهد بود. پیش بینی می شود دمای هوا کمی نسبت به سالهای گذشته پایین تر بوده و حداکثر دمای هوا بین منفی هفت تا منفی ده در نوسان باشد».