شهروند- جزیره ی پرنس ادوارد، کوچکتر از پارک آلگان کویین و با تعداد ساکنان کمتر از اوکویل انتاریو، کوچکترین استان کاناداست که اگرچه به لحاظ تاریخی اهمیت فراوان دارد، اما در نقشه ها اغلب اوقات نادیده گرفته می شود.

این جزیره پرواز مستقیم ندارد و بنابراین در فرودگاه ونکوور بر روی نقشه ی داخل فرودگاه درج نشده است. همچنین بسیاری از کمپانی ها در هنگام چاپ نقشه ی کانادا بر روی تی شرت های خود صرفه جویی کرده و جزیره ی پرنس ادوارد را مخفی نگه می دارند.

به گفته ی نخست وزیر جزیره ی پرنس ادوارد، این استان کوچک، زادگاه اتحاد کانادا است و شعارش با عنوان “Celebrate Where It All Began” برای بزرگداشت ۱۵۰ سالگی اتحاد کانادا نیز آن را به وضوح نشان می دهد و همچنین محل زندگی “آن شرلی” شخصیت داستان محبوب کانادایی است و سالانه بالغ بر یک میلیون توریست از سرتاسر جهان برای دیدن آن به هر طریقی شده خودشان را به این استان می رسانند.

به گفته ی وی لازم است از موقعیت ویژه امسال استفاده شود و این استان با تشکیل یک کمپین داستان خود را با صدای بلندتری بازگو کرده و اهمیت خودش را به گوش همه برساند.

لازم به ذکر است که  به لحاظ سیاسی این استان کوچک برای خودش تمام ساز و کارهای لازم را در دولت داراست و نگرانی برای از بین رفتن آن وجود ندارد، اما بهتر است که کوچکی اش دلیل فراموشی اش نشود!