شهروند- در ماه می امسال کافه “هارد راک” Hard Rock بعد از حدود تقریبا ۴۰ سال فعالیت، با پایان مهلت اجاره بسته خواهد شد و به جای آن یک شعبه ی Shoppers Drug Mart از اواخر سال ۲۰۱۷ باز خواهد شد.

این کافه ی زنجیره ای آمریکایی به دلایلی که یکی از آنها اجاره است درهای خود را به روی دوستداران خود می بندد. این کافه در سال ۱۹۷۸ در تورنتو بازگشایی شد و چهره ی جدیدی به دان تاون تورنتو داد. در این کافه همبرگر و مشروبات الکی به شیوه ی آمریکایی سرو می شود و همیشه در مقابل در ورودی آن تعدادی از موتورهای هارلی دیویدسون و صاحبان آنها با چهره های منحصربفرد ایستاده اند.

مشکل عمده ی این کافه اجاره بهای بسیار بالایی است که برای قرارداد جدید از آنها درخواست شده است و ممکن است در دراز مدت این بیزینس را به لحاظ درآمدزایی دچار مشکل کند.

بسیاری از اهالی تورنتو با این کافه خاطرات فراوان دارند و از بسته شدن آن ناراحت هستند. درون این کافه اشیا ویژه ای که یادگار اتفاقات هنری تورنتو در این مکان بوده است نگهداری می شود. Hard rock Cafe دو شعبه ی دیگر نیز در کانادا دارد، یکی در ونکوور و دیگری در نزدیکی آبشار نیاگارا. این کافه امیدوار است که بتواند در آینده فعالیت های خود را در کانادا گسترش دهد.