شهروند- سازمان Girls Guide متشکل از ۷۰ هزار دختر و ۲۰ هزار زن است که به طور داوطلبانه در سمت راهنما در آن فعالیت دارند. این سازمان در پی قوانین جدید مهاجرتی در ایالات متحده ی آمریکا که توسط دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور ایجاد شده است تمامی سفرهای خود را به ایالات متحده آمریکا کنسل کرد.

مدیر ارتباطات و بازرگانی این سازمان می گوید که دلیل کنسل کردن این است که باید از این مهم اطمینان حاصل شود که تمامی دختران می توانند به راحتی از مرز عبور کنند و مشکلی برای هیچ یک ایجاد نخواهد شد و چون هم اکنون قوانین روشنی برای اطمینان داشتن وجود ندارد بنابراین برای جلوگیری از هرگونه مشکلات تمامی سفرهای خود را به آمریکا کنسل می کند.

 Girls Guide اولین مکانی نیست که این تصمیم را می گیرد. بسیاری از مدارس کانادا در پی اقدامات اخیر ترامپ سفرهای زیادی را به آمریکا کنسل کردند. این سفرها برای دختران جوان علاوه بر ماهیت توریستی جنبه های دیگر آموزشی نیز دارد. همچنین سفرکردن بدون حضور خانواده و تجربه ی حس استقلال از جمله ی مواردی است که به آنها کمک می کند تا شخصیت خود را بسازند. این سازمان در صدد است تا سفرهای درون کشوری را به مناسبت ۱۵۰ سالگی اتحاد کانادا ترتیب دهد و از این فرصت به شکل درستی بهره ببرد.