یک هفته پس از بازی تیم فوتبال بانوان استقلال تهران با تیم نوجوانان این باشگاه در ورزشگاه مرغوبکار تهران، روز سه شنبه هشتم بهمن، تیم فوتبال بانوان استقلال منحل اعلام شد.

شماره ۱۲۱۴ ـ پنجشنبه  ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹


 

رادیو فردا: یک هفته پس از بازی تیم فوتبال بانوان استقلال تهران با تیم نوجوانان این باشگاه در ورزشگاه مرغوبکار تهران، روز سه شنبه هشتم بهمن، تیم فوتبال بانوان استقلال منحل اعلام شد.

هفته گذشته تیم فوتبال بانوان استقلال با تیم پسران نوجوان این باشگاه به صورت دوستانه مسابقه ای را برگزار کرد که بنا به گزارش رسانه های داخلی هفت بر صفر به سود پسران به پایان رسید.

شب پیش از انحلال تیم فوتبال بانوان استقلال، مدیر ورزشگاه مرغوبکار، مدیر آکادمی باشگاه استقلال، معاونت و مدیر فنی آکادمی و سرمربیان دو تیم بانوان و نوجوانان پسر در کمیته انضباطی این تیم باسابقه، به محرومیت و جرایم متفاوتی محکوم شده بودند. تا کنون برای تیم نوجوانان پسر تصمیمی اعلام نشده و انحلال تنها برای تیم بانوان بوده است.

در جلسه کمیته انضباطی باشگاه استقلال علیرضا منصوریان، بازیکن پیشین تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸، به عنوان رییس آکادمی پنج میلیون تومان جریمه نقدی و به توبیخ کتبی محکوم شده است، اما خبرگزاری ایسنا می نویسد که او از مقام خود استعفا خواهد داد.

محمد خرمگاه مدیر فنی آکادمی به مدت یک سال از کلیه فعالیت های ورزشی در باشگاه استقلال محروم و پنج میلیون تومان جریمه نقدی شد.

خانم سعدیه پورنادر، سرمربی تیم بانوان استقلال به مدت یک سال از کلیه فعالیت های ورزشی در باشگاه استقلال محروم شد.

شایان ذکر است که فوتبال بانوان درآمدی ندارد و سرمربی آن نمی توانست جریمه مالی شود.

مصطفی اردستانی، سرمربی تیم نوجوانان استقلال نیز به مدت شش ماه از کلیه فعالیت های ورزشی در باشگاه استقلال محروم و دومیلیون تومان جریمه شد.

باشگاه استقلال به دلیل انجام مسابقه ای ممنوع در جمهوری اسلامی  از مردم ایران رسما پوزش خواست.

به گزارش ایسنا پس از پایان جلسه رسیدگی، که نود دقیقه به طول انجامید، اعضای آکادمی فوتبال و همچنین سرمربیان دو تیم بانوان و نوجوانان شرایط روحی مناسبی نداشتند و از گفت و گو با خبرنگاران خودداری کردند.

خبرگزاری مهر از قول خانم فریده شجاعی، نایب رییس فدراسیون فوتبال در امور بانوان اعلام کرد که اقدام قاطع استقلال قابل تقدیر بود و شئونات اسلامی همواره باید حفظ شود.

شجاعی افزوده است: «ورزشکاران و تیم های ورزشی کشورمان اعم از آقایان و بانوان بدانند که در صحنه های ورزشی باید مطابق اصول و سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و سازمان ورزش حرکت کنند و تخطی از این اصول غیرقابل بخشش خواهد بود.»