شهروند- لیست سالانه ی Sunshine  که برای اولین بار ۲۰ سال پیش و در زمان نخست وزیری مایک هریس منتشر شد، روز جمعه منتشر شد. این لیست دستمزدهای افراد در بخش دولتی انتاریو که درآمد سالانه ی آنها بالای ۱۰۰هزار دلار است را نشان می دهد و امسال ۱۲۳,۰۰۰ نفر نامشان در این لیست به چشم می خورد که نسبت به بیست سال پیش که رقمی معادل ۴۵۷۶ نفر بود پیشرفت چشمگیری داشته است.

در این لیست دستمزد افرادی نظیر افسران پلیس، کارکنان بخش تولید برق انتاریو، معلمان، مدیران، اساتید دانشگاه و پرستاران رسمی به چشم می خورد. جالب است که حقوق بسیاری از این افراد از افرادی نظیر کاتلین وین و نمایندگان پارلمان و دیگر افراد سیاسی چندین برابر بیشتر است.

انتشار این لیست تبعاتی نیز در پی داشت که مهم ترین آن نشان دادن این نکته بود که همچنان در شغل های کلیدی در کانادا زنان کمتر از مردان دستمزد دریافت می کنند و این باعث شده است که تا از دولت کانادا خواسته شود توجه بیشتری به مساله ی برابری حقوق و دستمزد زنان و مردان در همه ی مشاغل و بخصوص در مشاغل کلیدی داشته باشد.

با حقوق سالیانه یک میلیون و ۱۶۰هزار دلار رئیس و مدیر
Ontario-Power-Generation
بالاترین حقوق را در انتاریو دریافت می کند Jeff-Lyash

هدف از انتشار چنین لیستی این است که مردم حق دارند بدانند چه کسانی و برای انجام چه خدماتی حقوق های بالا دریافت می کنند.

جالب است بدانیم که حقوق افراد سیاسی نظیر کاتلین وین از سال ۲۰۰۹ بدون تغییر باقی مانده است و امکان تغییر ندارد و تقریبا ۴۰۰۰ نفر در انتاریو از کاتلین وین و نمایندگان پارلمان حقوق بیشتری دریافت می کنند.