شهروند- یک هفته بعد از جنجال ایالات متحده آمریکا بر سر صنعت لبنیات و شیر، دونالد ترامپ اعلام کرد که تعرفه ی گمرکی الوار چوب وارده از کانادا به این کشور را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد.این خبر واکنش های زیادی را از جانب سیاستمداران در کانادا بر انگیخت. برخی این تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ را بی اساس خوانده و با آن به شدت مخالف هستند . این اتفاق ممکن است تاثیر بسیار زیادی بر موقعیت مشاغل در این صنعت داشته باشد و موجب این شود که بسیاری از افراد شغل را خود را از دست بدهند و دولت کانادا در پی آن است تا بتواند آسیب های وارده به کارکنان در این صنعت را به حداقل برساند.

صادرات الوار چوب درختان سوزنی یا همان Softwood و تعرفه های گمرکی این صادرات و تمامی روند تولید آن از مناقشاتی است که در سال های اخیر تمامی رؤسای جمهور آمریکا و نخست وزیران کانادا با آن درگیر بوده اند و هرگز به توافقی در این زمینه نرسیدند. هم اکنون دونالد ترامپ تنها یک هفته بعد از درگیری ها بر سر محصولات لبنی، تصمیم دارد که برای این صنعت نیز راه حلی به شیوه ی خودش در نظر بگیرد.

قرار است که تعرفه های جدید گمرکی توسط ایالات متحده تا انتهای سال ۲۰۱۷ نهایی شود و باید دید که پس از آن چه بر سر این صنعت در کانادا خواهد آمد، اما دولت باید برای جلوگیری از هرگونه بحران از هم اکنون آماده باشد. 

لازم به یادآوری است که این اتفاق باعث شد که قیمت دلار کانادا صبح سه شنبه در مقایسه با دلار آمریکا سقوط کند که تا نزدیکی های ظهر تا حدودی وضعیت بهبود پیدا کرد.