شهروند- روز شنبه اتفاق بسیار خطرناکی در بندر ریچموند در نزدیکی ونکوور در استان بریتیش کلمبیا افتاد که خوشبختانه به خیر گذشت. دخترکی که به همراه خانواده اش در کنار بندر در حال تماشای شیرهای دریایی و غذا دادن به آنها بود ناگهان توسط یک شیر دریایی نر و بسیار بزرگ به درون آب کشیده شد که خوشبختانه توسط مردی که در آن نزدیکی ایستاده بود نجات پیدا کرد و بدون هیچگونه جراحتی به ساحل امن بازگشت. در پی خبرساز شدن ماجرا و پخش فیلم آن که توسط یک دانشجو و به وسیله ی گوشی مبایل گرفته شده بود واکنش های زیادی در فضای مجازی پخش شد و بیشتر مردم خانواده ی این دخترک را به دلیل رفتار بی پروا و بدون فکر مقصر دانستند.

این بندر جایی است که بسیاری از توریست ها برای دیدن شیرهای دریایی در آن جمع می شوند و در همه جای آن علامت هشدار به چشم می خورد. این علامت های هشدار از بازدیدکنندگان می خواهد که به این حیوانات وحشی به هیچ عنوان غذا ندهند و بیش از حد مجاز به آنها نزدیک نشوند زیرا خطر حمله و گاز گرفتگی وجود دارد و میکروب دهان این حیوانات به حدی است که می تواند باعث قطعی اعضای بدن گردد. همچنین جریمه هایی معادل ۱۰۰,۰۰۰ دلار برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

هیچ فردی تقصیر را بر گردن این حیوانات نمی اندازد، زیرا این حیوانات وحشی هستند و بر اساس غریزه ی خود عمل می کنند و وظیفه ی انسان هاست که در مقابله با آنها نکات ایمنی را رعایت کنند و از غذا دادن به آنها بپرهیزند.

امید است که این اتفاق و دیدن این فیلم زنگ خطری باشد برای افرادی که از این پس قصد دارند تا از این مکان و از این حیوانات دیدار کنند.