یکی از بیماری های  سخت و ناگوار به ویژه امروزه بیماری آلزایمر است. این بیماری نه تنها فرد بیمار، بلکه اطرافیان بیمار را دچار مشکلات بسیار از جمله مشکلات مالی می کند.

خواب کم در سنین پیری با مغز در ارتباط است .نویسنده این مطالعه بریس ماندر عضو فوق دکترای دانشگاه، برکلی کالیفرنیا گفت: “خواب یک قطعه گمشده در پازل آلزایمر است و افزایش خواب ممکن است حجم شناختی که بیماری آلزایمر به وجود می آورد تقلیل دهد.”

دقیقا مشخص نیست که خواب و حافظه چگونه بر یکدیگر تاثیر دارند. این باور وجود دارد که تجمع پلاکت های سلولز ژلاتینی با عملکرد ذهنی  تداخل می کند.

ماندر و همکارانش، ۲۶ بزرگسال بین ۷۰ تا ۷۹ سال را که از لحاظ روحی سالم بودند، استخدام کردند. آنها تحت تصویرسازی مغز جهت ارزیابی ساختن پلاگ قرار گرفتند و ازآنها خواسته شد که کلمات  قبل و بعد از خواب شب را به یاد آورند. در طول شب ، محققان امواج مغزی آنها را اندازه گیری کردند و روز بعد تحت اسکن های  MRI در طول آزمایش حافظه قرار گرفتند. محققان دریافتند که بیمارانی با بالاترین سطوح پلاگ های سلولز ژلاتینی در یک بخش از مغز – قشر میانی  استخوان پیشانی – خواب سبک تر و بالاترین سطح مشکلات حافظه را دارند.

این مطالعه پیشنهاد می کند – اما ثابت نمی کند – که خوابی که به اندازه کافی عمیق نیست منجر به کاهش توانایی ثبت حافظه ها در مغز در طولانی مدت  و در نتیجه از بین رفتن بخش بزرگی از حافظه می شود .

پیشنهاد بیمه بیماری سخت و همچنین بیمه  مراقبت ویژه  می شود. هر کدام تعاریف و حدود پوشش های خود را دارد.

بیماری آلزایمر یکی از انواع بیماری های سخت است که می تواند مورد پوشش  بیمه باشد در صورت اختیار کردن بیمه بیماری های سخت، که تا به امروز تا سقف ۳۲ مورد (با توجه به سن)معاف از مالیات است ، موجب آرامش و آسایش خود و عزیزانمان باشیم.

این بیمه از ۲۵۰۰۰ دلار و تا سقف ۲۰۰۰۰۰۰ دلار معاف از مالیات، پوشش در اختیار متقاضی قرار می دهد. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات برآییم .

اقتباس   www.cover4u.ca وhealth news

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin