(بخش نخست)

 

جشنواره تیرگان، بزرگترین جشنواره ی ایرانیان خارج از ایران، هر دو سال یک بار در شهر تورنتو در کانادا برگزار می شود.  سازمان برگزارکننده ی این جشنواره یک نهاد غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر مذهبی است و سعی می کند با کمک داوطلبان با گردآوردن هنرمندان و طیف وسیعی از فعالان در حوزه های فرهنگی نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و ایرانی به جهانیان ایفا کند.

یکی از برنامه های ویژه ی این جشنواره که امسال از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ ام ماه جولای در دان تاون تورنتو برگزار می شود کنفرانس رهبری زنان ایرانی_کانادایی است که تیرگان آن را  در همکاری با بنیاد زنان ایرانی امریکایی برگزار می کند  و  سعی می شود از این هفته مهمانان ویژه ی آن که از بین زنان ایرانی پیشگام در زمینه های مختلف انتخاب شده اند، به شما معرفی شود. این هفته دو تن از بین ۱۶ مهمان این برنامه برای معرفی انتخاب شده اند که عبارتند از خانم ها: دنا قلمبر و انوشه انصاری.

دنا قلمبر مدیر عامل شرکت مشاوره و مربیگری SophArian است. او در ۱۲ سال گذشته در جنوب کالیفرنیا مجموعه ای از مشتریان سرشناس، امور مالی کارآمد برای افراد و استراتژی های توسعه کسب و کار برای هزاران کسب و کار کوچک و متوسط ​​را ساخته و گرد هم آورده است. شیفتگی به گرایش های جدید در توسعه ی رهبری، برتری حرفه ای و شخصی، عملکرد مطلوب تیم و انتقال تحول خانم دنا قلمبر را بر آن داشت تا تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دنبال کند.

دنا قلمبر (راست) ـ انوشه انصاری

او طی تحصیلات در دانشگاه  بر روی مباحث روانشناسی و طرز فکر غالب در یک کسب و کار موفق و رهبری موثر متمرکز شده است. او  تحصیلات خود را با استفاده از مدارک رهبری و مربیگری از موسسه برتری حرفه ای (Institute of Professional Excellence)  تکمیل کرد.

در کنار تحصیلات  حرفه ای و تلاش های علمی، دنا به طور فعال در جامعه حضور داشته است و به طور قابل توجهی در کمک به توانمند سازی زنان و برتری حرفه ای آنها کمک کرده است تا جایی که در سازمان “کمک به زنان برای زنان”WHW)) به آموزش مهارت های رهبری پرداخت و در حال حاضر عضو هیئت مدیره بنیاد زنان ایرانی آمریکایی (IAWF) است.

یکی دیگر از مهمان های ویژه ی این برنامه خانم انوشه انصاری است که همه ی ما کمابیش با ایشان آشنایی داریم. در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۰۶، انوشه انصاری به عنوان اولین زن فضانورد که با هزینه ی شخصی این سفر را انجام داد سرفصل اخبار در سراسر جهان شد.

خانم انصاری به عنوان چهارمین فضانورد با هزینه ی خصوصی و اولین ایرانی تبار که به فضا رفت، شناخته می شود. انوشه انصاری کارآفرینی است که  Prodea System را بنیانگذاری کرد؛ یک شرکت که قدرت اینترنت را به تمام مصرف کنندگان شناساند و به طور چشمگیری تجربه زندگی دیجیتال را برای مصرف کنندگان ساده کرد.

قبل از تاسیس Prodea System،  خانم انصاری به عنوان یکی از بنیانگذاران، مدیر عامل و رئیس شرکت مخابرات فن آوری، شرکت Telecom Technologies  بود که این شرکت به طور موفقیت آمیزی  در سال ۲۰۰۰ با شرکت Sonus Networks ادغام گردید.

خانم انصاری در زمان  نوجوانی و در حالی که کلمه ای زبان انگلیسی نمی دانست به ایالات متحده ی آمریکا مهاجرت کرد. او موفق شد با تلاش بسیار مدرک لیسانس خود را در رشته ی  الکترونیک و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه جورج میسون بگیرد، و به دنبال آن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه جورج واشنگتن را کسب کند.

او دارای دکترای افتخاری از دانشگاه بین المللی فضایی نیز می باشد. انوشه انصاری عضو X Prize Foundation’s Vision Circle  وهمچنین یکی از اعضای هیئت امنای این نهاد است. او عضو دائم انجمن کاوشگران فضایی است و به عنوان معلم مشاور در پروژه های فضانوردی فعالیت دارد.