کاپیتان تیم ملی: آرزویم این است که مادر و خواهرم به ورزشگاه بیایند و بازی مرا تماشا کنند تیم ملی فوتبال ایران با شکست تیم ملی ازبکستان موفق شد در یک صعود زودهنگام به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یابد. بازیکنان تیم ملی ایران دوشنبه شب ۲۲ خرداد در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تیم ملی ازبکستان به میدان رفتند و در پایان بازی این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند.

ایران در نیمه اول موفق شد با گل دقیقه ۲۵ سردار آزمون، از ازبکستان پیش بیفتد. و در  نهایت در دقیقه ۸۹ مهدی طارمی گل دوم ایران را وارد دروازه ازبکستان کرد و بازی با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید. تیم ملی ایران با این برد در گروه خود بیست امتیازی شد و با هفت امتیاز بیشتر از کره جنوبی در صدر جدول گروه قرار گرفت.

بدین ترتیب ایران در حالی که هنوز دو بازی آن باقی مانده به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ مسکو راه پیدا کرد. ایران با این برد پس از روسیه(میزبان) و برزیل سومین تیمی است که حضور آن در جام جهانی قطعی شده است.

ضمن صعود زودهنگام به جام جهانی، بازیکنان ایران یک رکورد را نیز به نام خود ثبت کردند و آن صعود بدون حتی یک گل خورده است.

گفتنی ست که تیم ملی ایران دو بازی دیگر در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه و کره جنوبی دارد که برای ایران تشریفاتی محسوب می‌شود.

football-7
football-6
football-5
football-4
football-3
football-2
football-1

این برد شیرین تیم ایران فرصتی برای تماشاچیان فراهم کرد تا این پیروزی را با رقص و پایکوبی و شادی در خیابان ها جشن بگیرند. پس از این پیروزی اعضای تیم ملی فوتبال ایران با حسن روحانی، رییس جمهوری دیدار کردند. متن زیر گزارش رادیو زمانه است از این دیدار:

مسعود شجاعی روز چهارشنبه ۲۴ خرداد در دیدار با رییس جمهوری برای چند دقیقه به نمایندگی از بازیکنان تیم ملی با حسن روحانی سخن گفت. او در صحبت هایش فوتبال را از جمله رشته‌های پرمخاطب در دنیا و پیروزی‌های تیم ملی فوتبال ایران را باعث افزایش غرور ملی و القای حس نشاط و شادی در جامعه دانست.

جلد شهروند ۱۶۵۱

 

شجاعی با طرح موضوع ممنوعیت ورود زنان به استادیوم های ورزشی از روحانی خواست تا به عنوان رییس دولت برای ایجاد شرایطی که زنان هم بتوانند در ورزشگاه حاضر شوند تلاش کند.

مسعود شجاعی از فوتبالیست های باسابقه تیم ملی است که تجربه حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی مانند لیگ اسپانیا را دارد. او در یونان هم بازی کرده است. کاپیتان این روزهای تیم ملی فوتبال ایران پیش از این هم درباره ناهنجاری های موجود در فوتبال ایران از جمله فساد، باجگیری و منع حضور زنان در استادیوم‌ها اظهارنظر و از عملکرد مسئولان انتقاد کرده بود که در واکنش به این انتقادها فدراسیون فوتبال ایران او را احضار کرده بود.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران سخنان مسعود شجاعی، درباره فساد در فوتبال ایران را «پسندیده» ندانسته بود.

شجاعی در گفت و گویی فراهم کردن شرایط ورود زنان به استادیوم‌ها را یکی از کارهای لازم برای بهبود وضع فوتبال در ایران دانسته بود: «فقط یک کار {در فوتبال} مانده که باید با همت مسئولان کشور انجام شود آن هم حضور زنان در استادیوم های فوتبال است.»

مسعود شجاعی همچنین گفته بود: «چرا وقتی تیم ملی ایران با تیم‌های ملی کشورهای دیگر در ایران بازی دارد زنان آن کشورها اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را دارند اما زنان ایرانی از این حق محرومند؟»

او گفته بود: «نباید یادمان برود که نصف جمعیت کشور زنان هستند و آنها هم شاید آرزوی شان باشد حداقل یک بار یک بازی فوتبال را از نزدیک ببینند.

موقعی که به تمرین می‌ رویم و بر می گردیم حضور بانوان علاقه مند به تیم ملی را در اطراف مان می بینیم.  امیدوارم مسئولان کشور به این خواسته احترام بگذارند که خواسته بازیکنان تیم ملی هم هست.»

کاپیتان تیم ملی ایران از آرزوی شخصی خودش هم گفته بود: «شاید من که سال‌هاست در تیم ملی بازی می کنم یکی از آرزوهایم این باشد که خواهر و مادرم به ورزشگاه بیایند و بازی‌ ام را از نزدیک تماشا کنند. این اتفاق در تمام دنیا رخ می‌ دهد و امیدوارم یک روز در ایران نیز شاهد آن باشیم.»