شهروند- بر اساس اعلام کالج داروسازان انتاریو، داروخانه های این استان که تعداد آنها به حدود ۴۰۰۰ می رسد، موظفند تا خطاهای صورت گرفته مرتبط با فروش دارو به بیماران را به یک سازمان بی طرف اعلام کنند. زمان دقیق شروع این برنامه و سازمان بی طرفی که قرار است گزارشات را دریافت کند هنوز مشخص نیست، اما به احتمال زیاد از پاییز سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد و تا کنون برخی از سازمان های غیرانتفاعی در انتاریو برای کمک در این برنامه اعلام آمادگی کرده اند.

بر اساس این الزام جدید، داروخانه ها در استان انتاریو مانند استان نوااسکوشیا، موظفند تا سهل انگاری و خطاهای صورت گرفته در تحویل نوع دارو و خطرات ناشی از آن را گزارش کرده و آن سازمان بی طرف را از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تکرار این خطاها آگاه سازند.

این اقدامات در پی مرگ کودک ۸ ساله اهل می سی ساگا ، اندرو شلدریک، که در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به دلیل خطای دارویی جان خود را از دست داد، انجام می شود. مادر این پسر ۸ ساله که همچنان پیگیر پرونده ی اوست و از مرگ فرزندش همچنان سوگوار است می گوید که تنها دلیلش برای پیگیری این پرونده ایجاد آگاهی در مقامات است و نشان دادن اهمیت خطای دارویی که میتواند منجر به مرگ افراد شود. او از این اقدام و تصمیم گیری کالج داروسازان انتاریو بسیار خوشحال است و آن را قدم مثبتی برای رهایی از این مشکل و نجات جان افراد می داند.

اندرو در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به دلیل مصرف دارویی که به اشتباه توسط مسئولان داروخانه و برای درمان مشکلات کم خوابی به وی داده شده بود، دچار مسمومیت دارویی شد و در نهایت جان خود را از دست داد.